“S*al Betul, Raya-Raya Buat Kerja Macam Ni,” – Scammer Guna Gambar Promosi Pelaburan Haram, AC Mizal Geram!

Pelakon dan pengacara terkenal, Datuk AC Mizal meluahkan rasa berang terhadap tindakan pihak tidak bertanggungjawab yang telah menggunakan fotonya tanpa kebenaran bagi mempromosikan sendiket penipuan pelaburan wang ringgit.

Menurut AC atau nama sebenarnya, Mizal Zaini, 50, dia berharap agar semua pihak dapat berhati-hati dan tidak mudah terpedaya dengan taktik penipuan tersebut.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Emylia Rosnaida (@emyliadac)

“Adui, apa la ni! Pakai gambar saya. Sial betul manusia yang gunakan gambar saya. Harap tuhan laknat kamu.

“Kepada semua jangan tertipu dengan investment skim penipu ini,” tulisnya.

Rasa amarah itu dikongsikan sendiri oleh pengacara program The Mask Singer Malaysia itu menerusi sebuah hantaran di laman Instagram.

Katanya lagi, dia juga tidak akan teragak-agak untuk memanjangkan isu ini ke muka pengadilan.

IKLAN

“Kepada yang menggunakan gambar saya ini saya akan pastikan anda bakal dihadap ke mahkamah.

“Thank you pada semua followers yang dm dan bagitahu saya. Sial betul la. Raya-raya buat kerja macam ni,” ujarnya lagi.

Melihat di ruangan komen, rata-rata netizen meminta AC supaya bersabar dan berharap agar si pelaku bakal mendapat hukuman yang setimpal.

“Selalu lalu dekat Instagram saya Datuk. Tengok cara iklan pun tahu scammers.

“Sabar Datuk. Allah ada. Pasti ada balasan di sana nanti.

“Dah mula la ni nak gunakan muka artis untuk dapatkan duit.

IKLAN

“Dapat ke pak cik-pak cik yang tak tahu apa-apa ni, lepas tu kena tipu nanti dia salahkan Datuk pulak sebab menipu. Bahaya woo.

“Banyak juga jumpa iklan ni nasib baik tak terpedaya,” antara komen-komen netizen di Instagram.

Dalam perkembangan lain, AC kini dilhat sedang sibuk menguruskan saluran televisyen terbaru miliknya sendiri yang diberi nama Suke TV.

Untuk berita terkini hiburan dalam dan luar negara. Jangan lupa ikuti kami di Telegram rasmi Media Hiburan. Klik di sini.

Sumber & Kredit Foto: Instagram Datuk AC Mizal