“Bersyukur Sangat Saya Tak Lagi Buta Jawi,” – Kongsi Pengalaman Khatam Quran, Nora Danish Teringat Arwah Bapa

Pelakon, Nora Danish ada berkongsi cerita pengalaman dirinya yang sedang berusaha untuk khatam Al-Quran sepanjang bulan Ramadan.

Perkara itu dikongsikan pelakon Bencinta ini menerusi rakaman video yang dimuat naik di laman media sosial Instagram miliknya.

Difahamkan, ini merupakan tahun kedua ibu kepada dua orang cahaya mata ini untuk melakukan niat murni itu.

“Nora dulu masa sekolah rendah ada belajar di sekolah agama tapi hanya 2 tahun sahaja atas sebab-sebab yang tertentu.

“Alhamdulillah dijadikan cerita sampai sekarang Nora bersyukur sangat saya tak lagi buta baca Jawi.

“Jadi bila niat dihati nak khatam Al-Quran daripada awal tapi biasalah bila kita budak-budak suka ambil sambil lewa kan jadi tak dapat lah khatam.

IKLAN

“Hari demi hari dah lepas kahwin semua bila tengok orang khatam rasa macam bila nak sampai giliran saya ni? Tapi masa tak ada dengan shooting sebagainya dan benda tu dah jadi macam alasan pula untuk kita tak khatam,” katanya.

Di samping meluahkan rasa kesedihan, Nora memberitahu dirinya mula kembali membaca Al-Quran selepas terzahirnya rasa rindu terhadap arwah bapanya, Danish Hanif.

“Jadi tahun lepas tu yang terbuka hati untuk khatam tu sebab ayah Nora dah meninggal. Sebenarnya saya tak rapat sangat dengan dia sebab masa umur saya 2 tahun dia pergi ke Amerika Syarikat untuk bekerja jadi saya tak banyak pengalaman bersama ayah saya.

“Bila terniat dekat hati sebab rasa rindu sangat-sangat dengan dia, macam mana lah dia dekat alam yang lain tu kan.

“Nak jadikan cerita masa bulan puasa PKP tahun lepas jadi hikmah untuk saya baca Al-Quran.Sebenarnya saya memang pasang niat untuk khatam Al-Quran tu untuk arwah Papa,” katanya lagi.

IKLAN

 

View this post on Instagram

 

A post shared by naOradaishi (@noradanish)

Sekadar infomasi, arwah bapa Nora telah meninggal dunia ketika aktres yang sinonim dengan drama sitkom Puteri ini berusia 12 tahun.

Foto: Instagram Nora Danish