Lagi tiga hari sebelum menjelang Hari Kekasih, namun Zul Handy Black menerusi laman Instagram telah memberi amaran awal kepada netizen.

Tulisnya di ruangan kapsyen, ia adalah hari keraian yang dicipta oleh orang kafir.

Saje nak bagitau awal2…

Takyah ikut sangat la…

Takyah nak celebrate sangat la…

Takyah rasa bangga sangat la…

Takyah rasa stylo sangat la…

Takyah rasa semarak cinta sangat la…

Takyah rasa loving sangat la…

Takyah rasa romantik sangat la…

Takyah jadi bangang sangat la…

Sebab ini adalah hari keraian yang dicipta oleh kafir…

Jangan ikut sangat…

Islam tak ajar benda2 ni semua…

Nabi tak suruh raikan hari Valentine ni…

Korang jangan nak tiru2 sangat budaya kafir ni,” tulisnya.

Pelakon Mantra ini mempersoalkan mengapa orang Islam tidak mahu mengikut cara yang dianjurkan para Rasul dan nabi?

Kafir berjaya bukan dengan perang atau pengaruh manusia masuk agama diorang…

Kafir berjaya dengan mempengaruhi sekelian manusia supaya ikut2 gaya dan cara diorang… Kenapa ramai Islam taknak ikut cara yang dianjurkan oleh para Rasul dan Nabi eh…?

Kenapa ramai Islam suka ikut dan nak jadi macam kafir eh…?

Jangan poyo sangat ikut2 kafir tu…

Nanti susah di padang mahsyar nanti,” ulasnya lagi.

Malah, dia menempelak masih ada lagi individu yang melakukan kemungkaran walau telah berulang kali ditegur.

Banyak kali dah share benda2 camni…

Si jahil yang degil masih banyak lagi bersepah…

Kesedaran tak sampai2 jugak kat diri…

Jangan cakap abang tak payung…

“TAK PERCAYA…?!

“Kita pantau je nanti 14 february…berapa ramai yang kata dirinya Islam, tapi meraikan hari2 meriah ciptaan kafir ini…yang mana matlamatnya sikafir adalah memang ingin menjauhkan kita dari agama Islam dan sunnah Nabi…

Berapa ramai Islam nak ikut2 budaya kafir…?

Tepuk dada tanya IMAN…

Manusia yang memang nak melakukan kemungkaran, diorang memang tak rasa apa apa dengan teguran dan pesanan…

Mereka lagi seronok dan terbuai mengikut bisikan syaitan…

Lantak la kalau sentap!

Umat akhir zaman memang ramai yang akan ikut kafir…sampai kafir masuk lubang biawak pun, pasti ada yang follow jugak…bangang sungguh…

Bukankah ISLAM itu sudah tersedia indah…?” katanya.

View this post on Instagram

▶ saje nak bagitau awal2… Takyah ikut sangat la… Takyah nak celebrate sangat la… Takyah rasa bangga sangat la… Takyah rasa stylo sangat la… Takyah rasa semarak cinta sangat la… Takyah rasa loving sangat la… Takyah rasa romantik sangat la… Takyah jadi bangang sangat la… Sebab ini adalah hari keraian yang dicipta oleh kafir… Jangan ikut sangat… Islam tak ajar benda2 ni semua… Nabi tak suruh raikan hari Valentine ni… Korang jangan nak tiru2 sangat budaya kafir ni… Kafir berjaya bukan dengan perang atau pengaruh manusia masuk agama diorang… Kafir berjaya dengan mempengaruhi sekelian manusia supaya ikut2 gaya dan cara diorang… Kenapa ramai Islam taknak ikut cara yang dianjurkan oleh para Rasul dan Nabi eh…? Kenapa ramai Islam suka ikut dan nak jadi macam kafir eh…? Jangan poyo sangat ikut2 kafir tu… Nanti susah di padang mahsyar nanti… ⏺ Banyak kali dah share benda2 camni… Si jahil yang degil masih banyak lagi bersepah… Kesedaran tak sampai2 jugak kat diri… Jangan cakap abang tak payung… ⏺ TAK PERCAYA…?! Kita pantau je nanti 14 february…berapa ramai yang kata dirinya Islam, tapi meraikan hari2 meriah ciptaan kafir ini…yang mana matlamatnya sikafir adalah memang ingin menjauhkan kita dari agama Islam dan sunnah Nabi… Berapa ramai Islam nak ikut2 budaya kafir…? Tepuk dada tanya IMAN… ……………………………………………………. Manusia yang memang nak melakukan kemungkaran, diorang memang tak rasa apa apa dengan teguran dan pesanan… Mereka lagi seronok dan terbuai mengikut bisikan syaitan… ⏺ Lantak la kalau sentap! ▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫ Umat akhir zaman memang ramai yang akan ikut kafir…sampai kafir masuk lubang biawak pun, pasti ada yang follow jugak…bangang sungguh… Bukankah ISLAM itu sudah tersedia indah…? ▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫ #viralmalaysia #malaysiatrending #jangancakapabangtakpayung #malaysia #muslimin #muslimat #berpesanpesan #ingatmengingati #dakwah

A post shared by Da'i Allah swt (@zulhandyblack) on

Netizen turut bersetuju dengan pendapat penyanyi Kau Yang Bernama Seri ini.

Foto – Instagram Zul Handy Black

Apa Kata Anda