“Riaknya,” – Respon Bonda Rozita Bila Terima Hadiah 2 Beg Tangan Mewah Dari Aliff Syukri, Total RM30k!

Tak kering gusi melihat gelagat Datuk Aliff Syukri mengusik ibunya, Rozita Ibrahim.

Menerusi posting terbaru, Rozita menyifatkan anaknya riak apabila turut menyelitkan harga bersama hadiah yang diberi.

Gurauan anak beranak ini ternyata mencuit hati netizen. Apatah lagi apabila Aliff asyik tersalah kira jumlah harga sehingga terpaksa dibetulkan oleh isteri, Datin Shahida.

Saya beli banyak sangat beg mak saya. Beg ni harga di RM18 ,000.
Riaknya.
Cepatlah, buka, buka, buka.
Semalam mak tengok kat Ig, laki ko bagi ko hadiah.
Kita kenalah balance. Takkan bini je nak mewah kan. Mak pun nak mewah juga.

Walaupun enggan, namun usahawan terkenal ini tetap memaksa dan menambah satu lagi hadiah beg mewah berharga RM12,000.

Ini dua ya hadiah dia. 18 tambah 12, jadi RM35,000. Eh RM40,000, RM30,000 laaaa,” memulakan kembali kiraan dan terpaksa dibetulkan oleh isteri, Datin Shahida.

IKLAN

Gini lah dia sebenarnya suka mengempil dn tunjuk sayang kasi macam2 kat Maknya ..Sy x pakai pun sebenarnya..Kalau sy xpakai bebel ayoooo..Dia kata beg sy kipling cikai ..ehh tu abg aji bagi Mak hargai tau..tu je dia mampu..!!

“Masa nu Kenduri kawin sedara suami sy sempat lagi dia kasi hadiah sbb semalam baru lepas hadiah ida siang esoknya sy pulak

“ Baiknya ko syukri..!! Hadiah kat mak siap cakap harga lagi.. ko ingat Mak ni netizen ke ko nak menunjuk sgt kat mak ni..??!! ( sy gurau kasar dgn anak2.)” ulas Rozita.

Menurutnya lagi, walaupun anak lelakinya ini disifatkan sebagai riak, namun hanya keluarga terdekat memahami sisi penyayang Aliff dan meminta agar netizen dapat memaafkan anaknya andai bercakap besar.

Walaupun anak sy ni borak2 riak tapi perangainya sgt penyayang dn mulutnya yg sgt suka cabul kehormatan org dia xkira sape Mak ke nenek ke ..( niat dia kami je faham..org luar xfaham)

“Jadi maafkan lah anak sy..Sy dh lama maafkan dia sbb sy dh tahu dari perut ini lah perangai dia..!!!”

Malah, pengasas Sendayu Tinggi ini turut berdoa agar anaknya mencapai usia matang apabila menjelang 30 tahun nanti.

IKLAN

Suka menyakat pada dia semua bahan tu adalah lawak.. umur 30an ialah tempoh yg akan matangkan dia insya Allah x lama lagi.. syg semua anak doa yg x putus taat lah pd Allah dn kerjakan solat.!!!!

“Tkasih banyak2 walaupun mak orang hutan.!! Mak x perlu beg mahal ?.. sbb yg melihat mak tu hanyalah monyet.. burung..katak sahaja.!!

“Mak jarang pergi event yg mewah.. dn mak x perlu beg tangan mahal pun.. mak hanya kenal dunia hutan dn sesuai pakaian org dok hutan.. sbb tu mak suka kri cakap Mak JUNGLE PEOPLE.. okay orite thank you!!

View this post on Instagram

Gini lah dia sebenarnya suka mengempil dn tunjuk sayang kasi macam2 kat Maknya ..Sy x pakai pun sebenarnya..Kalau sy xpakai bebel ayoooo..Dia kata beg sy kipling cikai ..ehh tu abg aji bagi Mak hargai tau..tu je dia mampu..!! . Masa nu Kenduri kawin sedara suami sy sempat lagi dia kasi hadiah sbb semalam baru lepas hadiah ida siang esoknya sy pulak . “ Baiknya ko syukri..!! Hadiah kat mak siap cakap harga lagi.. ko ingat Mak ni netizen ke ko nak menunjuk sgt kat mak ni..??!! ( sy gurau kasar dgn anak2.) . Walaupun anak sy ni borak2 riak tapi perangainya sgt penyayang dn mulutnya yg sgt suka cabul kehormatan org dia xkira sape Mak ke nenek ke ..( niat dia kami je faham..org luar xfaham) . Jadi maafkan lah anak sy..Sy dh lama maafkan dia sbb sy dh tahu dari perut ini lah perangai dia..!!! . Suka menyakat pada dia semua bahan tu adalah lawak.. umur 30an ialah tempoh yg akan matangkan dia insya Allah x lama lagi.. syg semua anak doa yg x putus taat lah pd Allah dn kerjakan solat.!!!! . Tkasih banyak2 walaupun mak orang hutan.!! Mak x perlu beg mahal ?.. sbb yg melihat mak tu hanyalah monyet.. burung..katak sahaja.!! . “Mak jarang pergi event yg mewah.. dn mak x perlu beg tangan mahal pun.. mak hanya kenal dunia hutan dn sesuai pakaian org dok hutan.. sbb tu mak suka kri cakap Mak JUNGLE PEOPLE.. okay orite thank you!!”

A post shared by ROZITA JRM OFFICIAL (@bondarozitaibrahim) on

Foto – Instagram Rozita Ibrahim