Apabila tiba hari kedua melontar di Jamrah, usahawan Rozita Ibrahim ada meluahkan kebimbangan akan keadaan si menantu, Datin Seri Shahida yang kini sedang hamil lima bulan.

Shahida turut bersama rombongannya dalam menunaikan fardhu haji tahun ini.

Jelas Rozita, suasana yang terlalu sesak dengan lautan manusia boleh mendatang risiko tak baik buat Shahida.

Atas sebab itulah, mereka mengambil keputusan menggunakan kerusi roda bagi memudahkan perjalanan.

Ini adalah hari ke2 bonda melontar, sangat lah jauh dn sgt lah ramai org. masa melontar plg risau ida sbb dia pgnan 5 bulan.

“Berkepung takut kena tolak pak arab ramainya org x tercakp sy x ambik video masa melontar sgt bahaya keadaan.

“Kejang kami semua sy suruh ida naik kerusi roda dgn sy sekali, ha ha ha pergi balik naik kerusi roda rm msia 700 plus (kena caj 600 riyal) terbayang sy org yg ambil muasasah lagi jauh. Kaki sy berdarah sbb byk jaln,” tulisnya.

Pada masa sama, Rozita turut memberitahu Dia permudahkan segalanya.

Allah mudah kan semua orang dgn rezeki masing2 ..Dulu sy gi muasasah 2006 dlm 9k plus je lagi jauh, tp sy rasa lbh mudah masa tu myb muda dn xseramai org macam sekarang dn musim sejuk masa tu..!!” kongsinya.

Pengasas Sendayu Tinggi ini turut menceritakan pengalaman sewaktu ditimpa ribut kencang dan banjir.

Sy dgr khemah ada banjir semalam..setengaj hotel kaki lima pun penuh air ..keta samgkut banjir..dn kami smlm bermabit di Mina.. walaupun di tempat agak selesa, tapi basah..!!

“Aktiviti di malam Tasyrik dgn mendengar majlis ilmu.. wasiat dari Imam Ghazali yg di baca oleh UMED.

“Di sini sgt kusut masai dn alhamdulillah Allah memberikan banyak kemudahan.. suhu yg sgt panas iaitu 50 darjah celcius lebih.. smlm cuma 22 darjah celcius sahaja.. tetapi agak merbahaya kerana blh dpt kejutan eletrik.. basah..!!

“Dobi mahalnya aiikkk jubah sy 3 helai dn kain kurta dn ihram abg aji kena rm 200 riyal,” kongsinya lagi.

View this post on Instagram

Ini adalah hari ke2 bonda melontar, sangat lah jauh dn sgt lah ramai org.. masa melontar plg risau ida sbb dia pgnan 5 bulan..Berkepung takut kena tolak pak arab ramainya org x tercakp sy x ambik video masa melontar sgt bahaya keadaan . Kejang kami semua sy suruh ida naik kerusi roda dgn sy sekali , ha ha ha pergi balik naik kerusi roda rm msia 700 plus ( kena caj 600 riyal) terbayang sy org yg ambil muasasah lagi jauh ..Kaki sy berdarah sbb byk jaln ..!! Allah mudah kan semua orang dgn rezeki masing2 ..Dulu sy gi muasasah 2006 dlm 9k plus je lagi jauh , tp sy rasa lbh mudah masa tu myb muda dn xseramai org macam sekarang dn musim sejuk masa tu..!! . sy dgr khemah ada banjir semalam..setengaj hotel kaki lima pun penuh air ..keta samgkut banjir..dn kami smlm bermabit di Mina.. walaupun di tempat agak selesa, tapi basah..!! aktiviti di malam Tasyrik dgn mendengar majlis ilmu.. wasiat dari Imam Ghazali yg di baca oleh UMED.. . Di sini sgt kusut masai dn alhamdulillah Allah memberikan banyak kemudahan.. suhu yg sgt panas iaitu 50 darjah celcius lebih.. smlm cuma 22 darjah celcius sahaja.. tetapi agak merbahaya kerana blh dpt kejutan eletrik.. basah..!! . Dobi mahalnya aiikkk jubah sy 3 helai dn kain kurta dn ihram abg aji kena rm 200 riyal

A post shared by ROZITA JRM OFFICIAL (@bondarozitaibrahim) on

Satu pengalaman yang cukup menarik. Semoga Allah melancarkan proses perjalanan Haji umat Islam di Mekah ketika ini.

Foto : Instagram Rozita Ibrahim