“Dulu Saya Dihina, Tak Ada Ilmu Solekan,” – Bukti Sukses, MUA Bellaz Dah Miliki Rumah Sendiri Yang Ada 8 Bilik Tidur, 2 Ruang Tamu!

Jurusolek terkenal dari utara, MUA Bellaz atau nama sebenarnya, Nur Nabila Zulyadaini mendedahkan dirinya pernah diperlekehkan apabila ada sesetengah pihak menghina cara solekannya. 

Bagaimanapun, dia tidak mudah melenting dengan kata-kata tersebut kerana percaya rezeki boleh datang dalam pelbagai cara.

Sehingga kini, jurusolek berkenaan sudah berjaya ‘buka mata’ ramai dan membuktikan dia juga boleh berjaya atas usaha, sekaligus mampu memiliki sebuah rumah mewah.

“Rezeki Allah tu luas. Percayalah

Siapa sngka.. Dlu sy dihina.. Oii pompuan hg makeup mcm TAIK… muka xelok pon

Pulun make-up sdgkan xdk ilmu makeup.

“Mcm² viral sy sini.. Sy diam sedikit pon xdk maki3 atau apa.. Sbb sy percaya rezeki kita Allah yg punya dia lah nk bg dialah nk tarik.

IKLAN

“Redha doa sabar banyak2..skrg sy cuba buktikan.. Sy pon nk berjya mcm org lain.. ..haih nk tuliss tkut pjnga sgt hehe. Smpai lani pom masih ada yg xsnng tgk kita.

“Alahaii… Weyy tak sabaq laaa nak masuk ke rumah titik peluh sendiri ni… Ya Allah.. Insyallah tgh dipercptkan siap sebelum bersalin nk siap hehhe…rumah ni lain maciam sikit sbb kami buat sikit2 start beli tanah smpai sedebukk (sebijik) ni nk buat.. Yg lain byk beli kami buat homestay… Yg ni kami rasa paling xsbaq nk duduk.. Sbb ada 8bilik 4bilik air. 2 ruang tamu,” tulisnya.

Dia pada masa sama turut merancang untuk membina kolam renang di kediaman sama.

“Dapur kering, dapur basah besar bg kami…. Insyallah nk buat kolam dkt budak3 tu hehhe.. Tpi size sedrhana jaa.

“Skrg tgh naik pagar umah.. Ishh xsbaq aihh.. Kami doakan hampaa dimurahkan rezeki berjya dunia akhirat.. Menjdi org yg baik untuk smua org.. Aminn,” tulisnya lagi.

View this post on Instagram

Rezeki Allah tu luas.. Percayalah Siapa sngka.. Dlu sy dihina.. Oii pompuan hg makeup mcm TAIK… muka xelok pon Pulun make-up sdgkan xdk ilmu makeup Mcm² viral sy sini.. Sy diam sedikit pon xdk maki3 atau apa.. Sbb sy percaya rezeki kita Allah yg punya dia lah nk bg dialah nk tarik.. Redha doa sabar banyak2..skrg sy cua buktikan.. Sy pon nk berjya mcm org lain.. ..haih nk tuliss tkut pjnga sgt hehe. Smpai lani pom masih ada yg xsnng tgk kita.. Alahaii… Weyy tak sabaq laaa nak masuk ke rumah titik peluh sendiri ni… Ya Allah.. Insyallah tgh dipercptkan siap sebelum bersalin nk siap hehhe…rumah ni lain maciam sikit sbb kami buat sikit2 start beli tanah smpai sedebukk (sebijik) ni nk buat.. Yg lain byk beli kami buat homestay… Yg ni kami rasa paling xsbaq nk duduk.. Sbb ada 8bilik 4bilik air. 2 ruang tamu Dapur kering, dapur basah besar bg kami…. Insyallah nk buat kolam dkt budak3 tu hehhe.. Tpi size sedrhana jaa.. Skrg tgh naik pagar umah.. Ishh xsbaq aihh.. Kami doakan hampaa dimurahkan rezeki berjya dunia akhirat.. Menjdi org yg baik untuk smua org.. Aminn

A post shared by MUABELLAZ (@muabellaz) on

Terdahulu, Bellaz,28, pernah mendedahkan bahawa dia merupakan seorang anak nelayan ketika meraikan ulang tahun kelahirannya pada April tahun lalu. 

IKLAN

Malah, Bellaz yang berdarah campuran Turki-Melayu ini memiliki 1.6 juta pengikut di Instagram dan rajin berkongsi tips solekan.

 Foto : Instagram Muabellaz