“Dia Juga Antara Peminat Yang Minat Lagu-Lagu Saya,” – Pernah Bercakap Soal Hadiah Anak, Tok Ti Imbau Kenangan Bersama Arwah Siti Sarah

Seminggu berlalu, masih ramai yang terkesan dan berduka dengan pemergian penyanyi, Allahyarham Siti Sarah Raissuddin yang telah pergi meninggalkan kita semua ke negeri abadi pada 9 Ogos lalu.

Menerusi rancangan Melodi yang bersiaran di TV3 pada Ahad, rakan penyanyi, Datuk Siti Nurhaliza atau antara selebriti yang telah ditemubual secara virtual bersempena segment ‘Tribute: Tiada Lagi Siti Sarah’.

Di samping berkongsi detik perkenalan bersama arwah, Siti menyifatkan arwah Sarah sebagai seorang yang suka bersedekah dan mengembirakan orang lain.

“Kalau nak diceritakan kenalan saya dengan arwah Siti Sarah, saya betul-betul mula nampak dia dalam pertandingan Bintang RTM 2001. Dia juga antara peminat yang minat lagu-lagu saya, dia pernah sempat pergi ke konsert jelajah saya pada 3 tahun lepas.

“Dia memang suka nak bagi hadiah. Saya ingat lagi, masa saya mengandung bayi lelaki dia pernah tanya apa hadiah yang Kak Iti belum ada untuk bayi dia nak bagi.

IKLAN

“Lepas tu saya kata saya tak tahu lagi nak hadiah apa, nanti kalau Kak Iti terfikir nanti baru Kak Iti bagi tahu. Itulah antara perbualan Direct Message (DM) saya dengan dia,” katanya.

Dalam pada itu, Siti turut memberikan penjelasan terhadap satu rakaman video tular di laman media sosial yang memaparkan dirinya seakan tidak dapat menahan sebak ketika menyanyikan lagu Aku Bidadari Syurgamu di sebuah rakaman persembahan secara virtual.

Akui ibu kepada dua cahaya mata ini, dia tidak dapat meneruskan rakaman tersebut kerana berasa sedih dengan berita pemergian arwah Siti Sarah buat selamanya.

“Hari itu adalah hari perginya arwah Siti Sarah dan di media sosial semuanya cerita yang indah mengenai dirinya. Kebetulan lagu Aku Bidadari Syurgamu itu memang kena sangat, ya Allah saya tak boleh nak cakap macam mana perasaan saya.

“Daripada awal saya tengok berita saya kata ya Allah macam mana saya nak nyanyi ni? Saya dah lah ada kerja kan, bila cerita tentang arwah Sarah meninggal automatik dia terbayang. Saya terasa sangat tu sebab dia pergi tu dengan sangat indah sekali.

IKLAN

“Sarah salah seorang yang Allah bagi dia keistimewaan sebab itulah saya tumpang gembira sebenarnya dengan pengakhiran dia yang baik,” katanya lagi.

Foto: Instagram Siti Nurhaliza, Siti Nurhaliza