“Dia Boleh Hayati Watak Menangis Tanpa Ada Pelakon Lain,” – Rupanya Tiada Jenazah Pun, Teknik Kamera Hidupkan Emosi Babak Ummi Mandikan Mayat Ibu  

Drama episod Rindu Kasih yang baru sahaja melabuhkan tirainya masih lagi diperkatakan peminat susulan ramai yang berpuas hati dengan pengakhiran cerita yang ditayangkan menerusi slot Samarinda TV3 itu.

Rata-rata memberikan reaksi positif, tak kurang yang turut memberikan pujian terhadap lakonan para pelakon di dalam drama 15 episod berkenaan.

@ajuahmad_ Episode Akhir Rindu Kasih #behindthescenes ina mandikan sape tueww 🤭🫣👻 #rindukasih #dramarindukasih #tv3malaysia #slotsamarindatv3 #pndpictures #fyppppppppppppppppppppppp #fypシ゚viral #fypシ #DramaRinduKasih #fyp @Nazeera Ummi @Ezzaty Abdullah ♬ Kali Terakhir Kulihat Wajahmu – Uji Rashid

Antaranya ramai yang memuji kualiti lakonan yang dibawa Ummi Nazeera yang mendukung watak sebagai Salina atau Ina yang dipenjarakan kerana mencuri.

Menerusi video tular yang dimuat naik seorang individu di Tiktok juga, Ummi kelihatan mengenakan pakaian banduan dengan tangan bergari bersama seorang anggota polis sedang membantu memandikan jenazah ibunya di dalam salah satu babak.

Ramai yang turut sama simpati ketika menonton babak berkenaan seolah-olah ia betul-betul terjadi.

IKLAN

Bagaimanapun, Ummi mampu menjayakan watak dengan hanya menggunakan imaginasi sendiri kerana ibunya, Shida (Amyza Aznan) tiada di dalam babak berkenaan namun ia berjaya dilakukan dengan menggunakan teknik kamera.

Meninjau ke ruangan komen, rata-rata memuji lakonan bintang berusia 32 tahun itu.

@ajuahmad_ Episode akhir Rindu Kasih #behindthescenes ok ni ( PART 2 ) baru masuk kak @Amyza Aznan 😂👻 #rindukasih #dramarindukasih #tv3malaysia #slotsamarindatv3 #pndpictures #fyppppppppppppppppppppppp #fypシ゚viral #fypシ #DramaRinduKasih #fyp @Nazeera Ummi @Eez77 @Ctctsity_artslayer🤟 @Ezzaty Abdullah ♬ Rapuh_ – Zali

“Ya Allah hebat lakonan, dia boleh hayati watak dia sampai menangis tanpa ada pelakon lain.”

“Tolonglah bagi anugerah kat Ummi. She deserved it!”

“Hebat betul boleh pegang watak. Kalau letak teddy bear kat situ tak boleh ke? Hahaha.”

“Aku nangis tengok lakonan dia. Tapi ni aku lagi tambah nangis sebab kena scam hidup-hidup. Terbaik lakonan mereka.”

IKLAN

“Lah tak ada orang rupanya. Hebat betul edit, salute kat Ummi. Nampak real gila.”

“Gini rupanya dia buat sampai teresak-esak kita menangis. Kalau la aku yang jadi polis tu, mahu tergolek gelak kat situ.”

Selain Ummi Nazeera dan Amyza Aznan, drama arahan Pali Yahya itu turut dibarisi pelakon lain antaranya Izzue Islam, Nafiz Muaz, Arash Mohd, Ezzati Abdullah, Meor Mohd dan ramai lagi.

Untuk berita terkini hiburan dalam dan luar negara, jangan lupa ikuti kami di Telegram rasmi Media Hiburan. Klik di sini.