Roy Azman; “Aku Mula Berlakon Tahun 1988, Umur 18 Tahun.”

Pelakon senior, Roy Azman mengimbas memori apabila mendedahkan dia mula berlakon sejak usia remaja.

Menurut Roy Azman atau nama sebenarnya, Zairosminan Azman Abdul Rahman, dia menjadi pelakon pembantu menerusi lakonan kedua sebelum menjadi sebahagian daripada keluarga Skop Productions.

“Aku mula berlakon dari tahun 1988. Umurku 18 tahun tika itu. Extra je hehe. Drama kedua terus diangkat jadi pelakon pembantu. Woww teruja.

“Pastu berkenalan dengan Yusof Haslam dari pelakon otai arwah Yazid Sabrani. Melekat dengan Skop Productions lama jugak sambil keje kat situ dan di Misc until 1996 dan seterusnya fulltime actor,” dedahkan.

IKLAN

Dia yang sinonim menerusi drama bersiri, Roda-Roda Kuala Lumpur turut akui gara-gara ketawa, namanya kian dikenali.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by roy azman (@thisisroyazman)

“Aku ni tak ramai peminat sampailah video ketawa aku viral. Aku pun tak tau nape orang suka ketawa aku tu haha. Sekarang aku pegi mana-mana pun org gelak dulu sebelum aku buat apa-apa. Tapi xpe… aku suka haha.

“Aku buat apa pun dapat support yang baik dari orang ramai. Memang best. Thank you sangat. Inilah rezeki aku & familiku. Syukur.

IKLAN

“Tapi sbgai pelakon segala watak harus ikut kesesuian,” tulisnya sambil promosikan drama terbaru, Dendam Seorang Isteri yang telah pun bersiaran menerusi Astro Prima sejak 21 Mac lalu.

Untuk berita terkini hiburan dalam dan luar negara. Jangan lupa ikuti kami di Telegram rasmi Media Hiburan, klik di sini.