“Tak Perlu Merendahkan Orang Macam Tu, Sangat Tak Baik,” – Tular Video Individu Dengan Warga Emas, Sherry Ibrahim Geram

Sejak awal pagi tadi, hangat diperkatakan di media sosial mengenai sebuah video tular yang memaparkan tindakan seorang lelaki dipercayai seorang usahawan terkenal yang dikatakan berkelakuan biadap terhadap seorang warga emas.

Ahli perniagaan tersebut dikatakan bertindak bertanyakan mengenai kehidupan masa lampau warga emas tersebut atas tiket untuk memberikan kata-kata bersifat motivasi.

Video berdurasi hampir satu minit itu nyata menimbulkan kemarahan ramai pihak termasuklah pelakon, Sherry Ibrahim.

Menurut Sherry, memang sudah menjadi kepantangannya sekiranya ada mana-mana pihak yang berkelakuan biadap terhadap orang yang lebih tua malah, dia dia juga menyifatkan tindakan individu terbabit merendah-rendahkan warga emas itu disifatkan sangat tidak wajar.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Sherry Ibrahim (@sherryibrahim)

“Sherry memang pantang dengan orang yang tak pandai nak hormat orang-orang tua mcm ni. Tak perlu kot nak merendahkan orang mcm tu. Sangat tak baik.

IKLAN

“Dude you need to change your attitude and need to also LEARN how to treat the elderly with RESPECT PERIOD,” tulisnya.

Kenyataan tersebut dikongsikan oleh pelakon drama, Ayahanda itu menerusi entri terkini yang dimuat naik di laman Instagram.

Katanya lagi, sifat tersebut hendaklah diubah kerana tiada seorang pun yang berhak untuk dilayan secara biadap.

Meninjau di ruangan komen, rata-rata netizen dan rakan artis turut meluahkan pandangan yang sama selain turut mengecam tindakan ahli perniagaan tersebut.

“Sebab tu orang cakap, adab ni tak ternilai. Orang banyao duit pun belum tentu boleh beli adab.

“Dia tuhan ke? Ayat boleh elok sikit. Ya Allah, pak cik tu dah macam ayah aku. Biadap too much.

“Melampau betul orang muda ni. Tak pakai otak bercakap aibkan orang tua depan khalayak ramai,” antara reaksi-reaksi netizen di laman Instagram.

IKLAN

Terdahulu, video berkenaan telah pun meraih lebih 300,000 jumlah tontonan selain turut dihujani ribuan komen.

Dalam perkembangan lain, Media Hiburan kini sedang menganjurkan pertandingan menarik bersempena dengan MCO 3.0 ini, siapa tahu rezeki akan jadi milik anda.

Pertandingan nyanyian ‘Karok Lockdown’ khas buat anda yang mahu ketengahkan bakat menyanyi, kalau bertuah ganjaran wang tunai menanti!

Apa yang anda perlu buat? Klik saja link DI SINI untuk mendaftar sekarang. Mana tau korang pemenang yang kami cari, all the best!

Sumber: Instagram Sherry Ibrahim