Ditemui sewaktu sidang media tergempar membabit dakwaan menipu stokis, Fattah Amin turut mengulas kehidupan rumah tangga yang disifatkan paling bahagia dalam hidup.
Ulasnya, di sebalik kejayaannya kini, Fazura adalah wanita yang banyak mendorong kehidupannya kini.
Meletakkan skala kebahagiaan, pelakon Hero Seorang Cinderella itu memberikan markah maksimum yang menggambarkan rumah tangganya.
“Kalau bagi skala bahagia 1 to 10 tu, 10 la. Kalau 1 to 100 tu, 200%.
Ads
“Ini mungkin doa daripada peminat, keluarga. Alhamdulillah Allah makbulkan. Saya bahagia dengan isteri saya.
“Fazura banyak membantu saya. Kan orang cakap, di sebalik kejayaan seorang lelaki ada wanita. Wanita itu adalah Fazura.”
Ads
Tidak mengelak apabila diaju soal zuriat, ulasnya lagi, dia sedar akan keprihatinan peminat namun semuanya atas kuasa Allah.
“Saya tak salahkan orang untuk tanya soalan itu. Bila kita tak kahwin, orang tanya bila nak kahwin. Bila dah kahwin, orang tanya bila nak ada anak.
Ads
“Kami sama-sama berusaha tapi rezeki tu datang daripada Allah Taala. Doakan supaya Fattah dan Fazura dapat baby tak lama lagi,” katanya yang bakal melancarkan lagu duet bersama isteri berjudul Paling Sempurna.
Hanya tertawa saat diajukan persoalan mengenai kewujudan buku kedua, jelasnya, penulisan buku bukan keutamaan dan tiada dalam perancangan setakat ini.
“Kata-kata cinta bersama Fazura. So far tak ada lagi perancangan keluarkan buku, just fokus kepada lakonan dan nyanyian,” tuturnya menamatkan perbualan.
SeeNI semua! MEDIA HIBURAN ada gossip hangat nak dikongsi!
Download aplikasi
sekarang!
Semalam pelakon Hafreez Adam telah memuat naik sekeping gambar di akaun Instagram miliknya.
Menariknya, gambar tersebut telah dicuit oleh kekasihnya, Zara Zya gara-gara Hafreez memuat naik gambarnya yang kelihatan seperti memberi tenungan mata yang marah dan tajam.
“Ini pandangan masa shopping byk kan?” tulis Zara Zya
Semalam, Shuib ada berkongsi kembali (repost) foto dari rakan baiknya, Jep lalu menitipkan catatan yang cukup syahdu, berkaitan dengan talian persahabatan di antara keduanya.
Menerusi Instagram, suami kepada Sarah Raissuddin itu menyatakan dia mengenali rakannya itu sejak berbelas tahun lalu. Malah dia turut mendedahkan panggilan Shuib yang diguna pakai sehingga kini merupakan nama pemberian Jep.
“Kenal hampir belasan tahun,dr kami hanya punya cita2 utk semua yg ada skrg,cita2 nak jadi artis tersohor kononnya…?,Semuanya terjadi dlm sekelip mata.. Semuanya dgn izin Allah swt.Dari kenal masa Audition di Hotel Selesa Johor Bharu,nama “Shuib” dia yg bg dan lekat smpi skrg..
“Dia kata nama tu sesuai utk aku…Lalu susah sama2,keje tmpt yg sama,pagi2 jaga conveyor beg seawal 5.30 pagi,tgk cabin crew tarik beg naik kapal,,,putih mata sbb hanya mampu cakap “hi”.
“Masih pegang cita2 dan impian yg sama,panjat audition sana sini lebih dr lima!!! Semua tak percaya dan tak pernah percaya yg dua budak ni akan pegi KL dan menetap di KL… Rezeki tak salah alamat,dia smpi mesti smpi,2009 naik KL dan semuanya bermula dan dipendekkan cerita sekarang dua2 dah kawin,aku anak 3 dan dia dah kawin dan ade anak jugak,” tulisnya.
Pada masa sama, Shuib juga memberitahu terlalu banyak perkara yang dikongsikan bersama dan yang paling tiada nilai ialah persahabatan yang kian matang.
“Terlalu byk perkara yg dikongsi bersama,,, Dan yg paling MAHAL adalah persahabatan yg semakin matang dr byk sudut!!! Terima kasih Allah pertemukan dgn insan hebat ini @jepsepahtu ,,, jarang nak menulis panjang2 sebenarnya, tp gambar ini seakan “sesuatu”.
“Sesuatu yg pastinya adalah hukum alam… Pasti dan pasti tp tak tau siapa… Tp yg pasti dan pasti,,, siapa pon antara kita pergi dahulu,kenangan kita,susah senang,gelak tawa,bertekak bergaduh,jatuh bangun adalah kenangan terindah sepanjang perkenalan indah ini… SAHABAT DUNIA AKHIRAT INSYAALLAH,,, “SEPAHTU…. DUA YG MENYATU,” tulis Shuib panjang lebar.
Perkongsian yang mendapat hampir 40,000 tanda suka turut memberikan reaksi pelbagai dari netizen yang rata-ratanya memuji jalinan persahabatan di antara mereka.
Foto: Instagram Shuib
SeeNI semua! MEDIA HIBURAN ada gossip hangat nak dikongsi!
Download aplikasi
sekarang!
Penyanyi dan komposer, Aina Abdul meluahkan rasa syukur dan teruja apabila dipilih sebagai wakil tunggal Malaysia untuk bersaing di pentas berprestij, Eurovision Song Contest Asia 2026.