Rita Rudaini Bidas Dakwaan, Ajak Farahanim Jumpa Depan-Depan ; “Jahat Juga Mulut Awak Ya Sis?”

Pelakon Rita Rudaini menempelak tindakan pengacara, Fara Hanim Razak yang mendakwanya sebagai seorang anti vaksin selain menyifatkan Covid-19 adalah iluminati.

Terdahulu, Fara Hanim menerusi Twitter didakwa ada memuat naik hantaran iaitu, ‘Cuba teka jiran-jiran saya yang anti vaksin? Dua pelakon bermula dengan RR dan LL. Selalu duk sebar dakyah rebus bunga cengkih untuk elak Covid dan serta Covid adalah iluminati’.

Rita percaya, ‘RR’ yang dimaksudkan Fara Hanim itu ialah merujuk kepada dirinya.

Rita menerusi Instagram bersama kapsyen panjang lebar menjelaskan, tindakan wanita terbabit yang memuat naik ciapan sedemikian di Twitter sebagai tidak matang.

IKLAN

“Eh nampak sangat tak bijak, pasal vaksin saja pun nak pandang serong dekat orang. Islam pula tu. Ayoo orang macam ini tak boleh buat jiran. Suka cakap belakang, depan bukan main manis mulut. Belakang busuk juga ye.

“Tak payah tulis RR atau LL. Tulis saja nama apa salahnya kalau nak cari publisiti. Lepas ni naiklah pengikut, jahat juga mulut awak ya sis,” tulisnya.

Ibu kepada dua cahaya mata menambah, pengacara berkenaan sepatutnya datang bersemuka secara berdepan sekiranya ada yang tidak berpuas hati.

IKLAN

“Beginikah sikap seorang muslimah, orang Muslim? Datanglah jumpa depan-depan, bukan tak pernah sembang pun kan?

“Saya lagi lama duduk di kawasan ini, berjiran dengan Scha Alyahya dan Awal Ashaari serta Lufya. Tak pernah pula jumpa jiran macam ini. Elok je kami.

“Kalau tak puas hati datanglah berjumpa, kita orang Islam dan hidup berjiran. Apa masalah awak ni?

“Saya pun tak pernah tulis saya anti vaksin. Lepas tu? Saya nak rebus rumput ke, nak rebus tahi ke, itu saya punya pasal lah. Tak pernah kacau hidup orang pun,” tulisnya lagi.