“Orang Suka Atau Tak, Dia Tetap Senyum,”- Ibu Aliff Syukri Dedah Hal Sebenar, Rupanya Ada Ilmu ‘Kebal’?

Tanggal 3 April, usahawan dan penyanyi Datuk Seri Aliff Syukri kini sudah genap usianya yang ke-32 tahun.

Hidup dalam keadaan serba lengkap bersama keluarga, perniagaan yang stabil dan teman sekeliling, Aliff telah meraikan hari jadinya semalam.

Menariknya, ibunya Rozita Ibrahim telah melakukan kejutan buat Alif yang kononnya disangkakan ada ceramah bersempena Seminar Yayasan Pembangunan Wanita 2019, tetapi ia sebenarnya suatu kejutan hari jadi.

“Ida menantu sy.. “mak jgn kemana2 nanti lgi seminggu birthday syukri.. ida nk buat surprise.. keluarga kita je mak..”

‘”Sy pulak jenis kampung tok2 x pandai bagi hadiah birthday org.. mcm tu juga kalau tiba birthday sy org raikan bagi hadiah.. sy sgt rimas.. malu tesipu2 malu mcm kambing.. x tau nk ckp apa.. Nk tolak kesian org dh susah payah.. di ambil rasa mcm menyusahkan org.. serba salah rasanya,” tulis Rozita. 

View this post on Instagram

Ida menantu sy.. “mak jgn kemana2 nanti lgi seminggu birthday syukri.. ida nk buat surprise.. keluarga kita je mak..” . Sy pulak jenis kampung tok2 x pandai bagi hadiah birthday org.. mcm tu juga kalau tiba birthday sy org raikan bagi hadiah.. sy sgt rimas.. malu tesipu2 malu mcm kambing.. x tau nk ckp apa.. Nk tolak kesian org dh susah payah.. di ambil rasa mcm menyusahkan org.. serba salah rasanya.. . Confident level tinggi anak sy ni wlu sumbang suaranya tetap nak teruskan nyanyi , dia x kisah orang suka atau x..dia senyum je ..maka kalau nak netizen maki dia ke apa xda untung pun ..sbb dia ada ilmu kebal dada malah dia lagi semangat bila lagi dikecam..berbeza dgn yati dn sy tersepit kecut x suka cengitu..Sifat kebalnya ramah yakin diri tu buat dia dapat cuta2nya . Sy dgn syukri sgt beza , di yg biasa dgn keraian.. dn bersosial.. sy mmg x reti dn x ada kawan.. . Doa sy utk anak ni.. semoga menjaga masa dn peluang jika dia menang di dunia.. kena berusaha kuat utk memenangi akhirat juga.. umur dia skrg dh tempoh matang.. dn buatlah yg terbaik utk menjadi mukmin yg terbaik.. doa ibu x pernah putus utk memenangi syurga Allah..

A post shared by ROZITA JRM OFFICIAL (@bondarozitaibrahim) on

Dalam pada itu, Rozita turut mendedahkan sifat sebenar anak lelakinya itu, meski pelbagai kecaman netizen diberikan terhadapnya.

IKLAN

“Confident level tinggi anak sy ni wlu sumbang suaranya tetap nak teruskan nyanyi , dia x kisah orang suka atau x..dia senyum je ..maka kalau nak netizen maki dia ke apa xda untung pun ..

“Sbb dia ada ilmu kebal dada malah dia lagi semangat bila lagi dikecam..berbeza dgn Yati dn sy tersepit kecut x suka cengitu..Sifat kebalnya ramah yakin diri tu buat dia dapat cita2nya..

“Sy dgn syukri sgt beza , dia yg biasa dgn keraian.. dn bersosial.. sy mmg x reti dn x ada kawan..

Malah, Rozita turut mendoakan agar anak kesayangannya itu sentiasa diberkati Allah.

“Doa sy utk anak ni.. semoga menjaga masa dn peluang jika dia menang di dunia.. kena berusaha kuat utk memenangi akhirat juga.. umur dia skrg dh tempoh matang.. dn buatlah yg terbaik utk menjadi mukmin yg terbaik.. doa ibu x pernah putus utk memenangi syurga Allah,” doa Rozita.

Tidak perlu kek mewah dan gah, sebaliknya Rozita hanya menyediakan kek pulut bertingkat disertakan dengan buah-buahan dari pelakon Zarina Zainuddin.

IKLAN

Selain itu, sahabat baiknya, Nur Sajat turut menitipkan ucapan sempena hari jadinya itu.

“HAPPY BIRTHDAY DATO SERI @aliffsyukriterlajaklaris ,terima kasih datin seri @shahidadherbsmenjemput sajat..terharu sangat.. walaupun IG saya dah hilang 1.3m,tetapi dato dan datin masih mengingati sajat.. terharu sangat2.. buat dato,semoga tahun 2019 ini,sajat doakan,bahagia di samping keluarga tercinta,anak anak,isteri..paling sajat happy..dato bahagia bersama bonda tercinta..

“Lama giler kita tak lepak sama,walaupun semalam masa tu sekejap sangat,tetapi dapat berkumpul ramai ramai,terasa seronok sangat..dato adalah mentor saya..dato selalu mengajar kebaikkan pada saya,walaupun dalam ig nampak kami berdUA,gila gila..tetapi realiti nya..dato suka mengajar saya erti kehidupan…

“Tq dato..tq datin..kenali dato dan datin,membuat saya lebih peka erti dalam dunia business… apa apa pun!!! TERLAJAK LARIS!!!!!!,” tulis Sajat.

View this post on Instagram

HAPPY BIRTHDAY DATO SERI @aliffsyukriterlajaklaris ,terima kasih datin seri @shahidadherbs menjemput sajat..terharu sangat.. walaupun IG saya dah hilang 1.3m,tetapi dato dan datin masih mengingati sajat.. terharu sangat2.. buat dato,semoga tahun 2019 ini,sajat doakan,bahagia di samping keluarga tercinta,anak anak,isteri..paling sajat happy..dato bahagia bersama bonda tercinta.. lama giler kita tak lepak sama,walaupun semalam masa tu sekejap sangat,tetapi dapat berkumpul ramai ramai,terasa seronok sangat..dato adalah mentor saya..dato selalu mengajar kebaikkan pada saya,walaupun dalam ig nampak kami berdUA,gila gila..tetapi realiti nya..dato suka mengajar saya erti kehidupan…tq dato..tq datin..kenali dato dan datin,membuat saya lebih peka erti dalam dunia business… apa apa pun!!! TERLAJAK LARIS!!!!!!????

A post shared by NURSAJAT (@nursajadiah) on

Foto / Video : IG Rozita, Zarina, Sajat