“Mustahil Pada Peringkat Umur Seperti Saya Tiada Kedut,” – Pada Usia 51 Tahun, Datin Seri Maria Farida Tak Takut Tua

Pelakon, Datin Seri Maria Farida mendedahkan dirinya langsung tidak rasa terkesan atau fobia dengan sebarang perubahan yang berlaku keatas dirinya yang disebabkan oleh faktor penuaan.

Menurut Datin Seri Maria, dia lebih rela bersikap jujur dengan diri sendiri berbanding melakukan prosedur-prosedur moden.

“Sebenarnya apa yang nak kita takutkan. Umur meningkat adalah satu kelebihan. Bukan semua orang dapat meningkat usia tanpa sebarang masalah.

“Saya sejenis yang tidak bergantung kepada prosedur seperti ‘cucuk’ atau buat sebarang pembedahan. Saya tidak mahu lakukan semua itu. Saya mahu ia jadi secara natural.

“Biarlah kita meningkat usia tanpa sebarang masalah. Setidak-tidaknya kita jujur pada diri sendiri,” katanya kepada MH.

Datin Seri Maria berkata demikian sewaktu ditemui di majlis pelancaran dan pengenalan duta produk makanan tambahan Lucol-S yang di Cyberjaya, pada Rabu.

IKLAN

Meski masih kekal tampil anggun pada usia 51 tahun, Datin Seri Maria mengakui dirinya juga tidak terlepas dengan masalah-masalah yang dialami wanita seusianya.

“Kita kena terima perkara ini, yang penting kita kena tahu macam mana nak kawal supaya tidak terlalu ketara.

“Mustahil pada peringkat umur seperti saya tiada kedut-kedut. Orang dah panggil I ‘vampire’ dan macam-macam lagi.

“Kenalah ada sikit kedut tu barulah orang percaya kalau tidak mesti orang akan kata saya guna botox atau buat pembedahan. Saya biarkan sahaja kedutan itu tapi tidaklah terlalu ketara,” kongsinya lagi.

Dalam pada itu, ibu kepada tiga orang cahaya mata ini turut mendedahkan dirinya tidak mahu mengambil kisah tanggapan negatif orang lain terhadap dirinya.

“Memang orang tidak percaya, kalau anda semua tengok di Instagram saya, anda akan lihat ada banyak komen-komen yang menyakitkan.

IKLAN

“Tapi saya terima sahaja. Mereka kerap tanya saya jumpa doktor mana atau apa tips nak buat operation.

“Macam mana saya nak jawab sedangkan saya tak buat semua perkara tu. Kemudian orang kata pula “mustahil la, mana ada orang muka macam ni pada usia seperti saya’ dan sebagainya.

“Cara yang terbaik adalah untuk tidak ambil peduli. Kalau saya layan, apa yang saya dapat? Orang seperti mereka ni, kalau saya cakap perkara benar pun mereka takkan percaya.

“Tiada faedahnya pun. Mereka hanya nak percaya apa yang mereka percaya,” akhirinya.

Sekadar info, Lucol-S atau Lustre Collegen dihasilkan untuk membantu menaikkan seri kulit seawal 7 hari dan menguatkan tulang terutama bagi mereka yang berusia lebih 30 tahun dan ke atas.