“Mulut Terkumat-Kamit, Tak Banyak Cakap, Tak Henti Baca Al-Fatihah…,”- Sebak Bila Lalu Depan Kubur, Jentik Hati Nazim Othman 

Pelakon Nazim Othaman baru sahaja selesai melakukan pengambaran untuk sebuah drama.

Bagaimanapun, pengambaran itu dilakukan di kawasan perkuburan.

Lantas, pelakon drama Monalisa itu juga turut meluakan rasa sebaknya tatkala dia lalu dihadapan kubur.

“Hari ni ada shooting kat kubur. Masa kereta aku masuk ke perkarangan kawasan perkuburan, mulut aku dah terkumat-kamit sedekahkan Al-Fatihah kepada mereka yang dah pergi dulu..

“Sepanjang kat kawasan kubur tadi, aku tak banyak bercakap kecuali bila perlu je, sebab dalam hati masih tak berhenti membaca Al-Fatihah, sambil mata aku memandang ke semua kubur yang ada kat situ..

IKLAN

“Aku jadi sayu mengenang betapa lama aku hanyut dek khilaf. Aku pun tak tau macam mana nak luahkan perasaan yang datang tadi. Aku cuma boleh rasa Allah cuba menyampaikan sesuatu pada aku..

“Dijentiknya hati ini hingga jadi sebak, sampai sekarang aku masih cuba pujuk diri… kalau nak menangis, menangislah dalam doa lepas solat..

“Allah menduga bukan kerana Dia membenci, barangkali kerana Dia rindu dan semua ini adalah caranya untuk mengembalikan hati aku supaya tak berhenti memuja keagunganNya..

“Sesungguhnya Allah maha besar, maha pengampun lagi maha penyayang,” tulisnya.

IKLAN

View this post on Instagram

Hari ni ada shooting kat kubur. Masa kereta aku masuk ke perkarangan kawasan perkuburan, mulut aku dah terkumat-kamit sedekahkan Al-Fatihah kepada mereka yang dah pergi dulu. Sepanjang kat kawasan kubur tadi, aku tak banyak bercakap kecuali bila perlu je, sebab dalam hati masih tak berhenti membaca Al-Fatihah, sambil mata aku memandang ke semua kubur yang ada kat situ. Aku jadi sayu mengenang betapa lama aku hanyut dek khilaf. Aku pun tak tau macam mana nak luahkan perasaan yang datang tadi. Aku cuma boleh rasa Allah cuba menyampaikan sesuatu pada aku. Dijentiknya hati ini hingga jadi sebak, sampai sekarang aku masih cuba pujuk diri… kalau nak menangis, menangislah dalam doa lepas solat. Allah menduga bukan kerana Dia membenci, barangkali kerana Dia rindu dan semua ini adalah caranya untuk mengembalikan hati aku supaya tak berhenti memuja keagunganNya. Sesungguhnya Allah maha besar, maha pengampun lagi maha penyayang.

A post shared by nazimothman (@nazimothman) on

Lalu, netizen telah meninggalkan pendapat masing-masing di ruangan komen.

Ada benar apa yang dikatakan Nazim itu. Sama-sama kita muhasabah diri untuk menjadi insan yang berguna dan berjaya di dunia dan akhirat.

Foto : IG Nazim Othman