“Kenapa Anda Semua Begitu Marah…,” – Dipersoal Kenapa Doktor Lelaki, Ini Reaksi Balas Mia Sara

Pelakon remaja, Mia Sara tampil memberikan penjelasannya berhubung sebuah video yang yang memaparkan dirinya sedang menerima suntikan vaksin.

Video yang pada mulanya dimuat naik di aplikasi Tik Tok itu difahamkan telah menerima teguran daripada segelintir pihak yang kurang senang melihat Mia menerima suntikan daripada doktor lelaki.

Lantaran itu, menerusi sebuah ciapan di laman Twitter, Mia telah pun tampil memberikan reaksi balasnya berhubung teguran tersebut.

Jelas Mia, perkara berkenaan tidak sepatutnya dijadikan isu memandangkan ia merupakan sebuah prosedur yang harus dijalankan oleh pihak.

Malah, pelakon drama Geng SMK ini turut menjelaskan dia juga tidak boleh memilih doktor yang ingin memberikan suntikan.

IKLAN

“Kenapa anda semua begitu marah sekali bila doktor saya merupakan seorang lelaki. Saya rasa anda tahu yang saya tak boleh memilih doktor dan untuk tujuan perubatan, ia juga dibenarkan.

“Itulah sebabnya sebelum nak memberikan sebarang komen terhadap sesuatu perkara, pastikan anda tahu dahulu apa yang ingin diperkatakan,” tulisnya.

Dalam pada itu, Mia turut menasihati semua pihak untuk berfikir dahulu sebelum memberikan sebarang pendapat berhubung sesebuah perkara.

Melihat di ruangan komen, rata-rata netinzen turut menzahirkan pandangan yang sama selain turut menasihati Mia untuk tidak mempedulikan komen-komen negatif tersebut.

“So true. Bukan kita boleh suka-suka nak minta doktor mana-mana.

“Don’t listen to them okay. Pelik jugak triggered tak tentu pasal ni.

IKLAN

“Tulah takkan korang nak doctor tu inject kat dahi pula.

“Pay no mind. It’s Tiktok. Literally anyone, if not everyone will get offended over every little things,” antara reaksi-reaksi netizen di laman Instagram.

Setakat ini, video berdurasi hampir 15 saat itu telah pun menerima lebih 100,000 jumlah tontonan selain turut dihujani ribuan komen di aplikasi Tik Tok.

Sumber: Twitter Mia Sara