Pelakon senior, Zul Yahya ada berkongsi satu rakaman video bersama peminatnya di akaun media sosial Facebook.

Menerusi rakaman video tersebut, Zul yang kini selesa mendekati agama ada memberikan pendapat mengenai isu hangat yang membabitkan usahawan kosmetik sensasi, Nur Sajat.

Selain itu, rakaman video berdurasi 16 minit itu, Zul antara lain mengandungi kata-kata nasihat kepada penyanyi lagu Makhluk Penggoda itu.

“Assalamualaikum Waramatullah ini isu berkenaan dengan pondan pergi ke Madinah Al-Munawarah dan Masjidil Haram pakai telekung apa kebodohnya kau ni?

“Ya Allah Ya Tuhanku Ya Rahman Ya Rahim, kau kurniakanlah taufik dan hidayat untuk mereka ini. Kau tu dah nama Muhammad Sajjad, tolonglah janganlah bodohkan diri kau dan membodohkan orang lain dengan kebatilan kau.

IKLAN

“Saya ramai juga kawan-kawan pondan, kawan-kawan mak nyah tapi tak adalah seteruk ni bodoh dia.

“Kita ni manusia semua bodoh kalau kita ni pandai kita tak duduk dekat dunia ni.

“Jadi tolong eh golongan macam ni kalau kamu nak pergi umrah, kamu nak membuat satu ibadah yang baik yang menyukakan Allah S.W.T kamu kena tengoklah asal usul kamu dulu.

“Kamu kena ikut dulu hukum hakam yang betul janganlah main redah jer, main langgar kepala bana betul lah. Aku geram betul lah, aku geram sangat-sangat,” katanya.

Posted by Zul Yahya on Sunday, February 2, 2020

Menjengah di ruangan komen entri berkenaan, rata-rata netizen berkongsi pendapat terhadap perkongsian aktor tersebut.

Video: Facebook Zul Yahya