“Kalau Setakat Sayang, Tapi Tak Jaga Perasaan Buat Apa…,” – Mawar Rashid Ulas Hal Rumah Tangga

Pelakon, Mawar Rashid ada memuat naik sekeping foto menerusi laman media sosial Instagram miliknya.

Di samping berkongsi swa-foto bersama suami, bintang berusia 24 tahun ini ada memberi kata nasihat untuk mengekalkan kebahagiaan rumah tangga.

“Saya percaya dengan cinta setulus hati, cinta yang memberikan kebahagiaan dan keberkatan dalam dunia & akhirat.

“Dan bukan cinta yang hanya berlandaskan ‘sayang’. Kalau stakat sayang, tapi tak jaga perasaan buat apa kan?

“Slalu jugak dengar orang cakap, kalau dah ‘sayang’ tu, kita kene tahan dengan sikap dia. No no. Itu bukan namanya ‘sayang’ atau ‘cinta’.

“Tu namanya merosakkan jiwa sendiri dan tak memberi peluang kepada pasangan untuk menjadi yang lebih baik.

IKLAN

“Kalau ada salah yang tak dapat dikawal antara suami isteri tu, seeloknya pergi la cari org yang lebih arif untuk meredakan jiwa dan ‘belajar’ perkara yang sebetulnya. Just sharing. I also still new in marriage,” tulisnya.

Selain itu, bintang drama bersiri TQ Captain ini menyarankan agar setiap pasangan suami isteri harus mempunyai sikap toleransi antara satu sama lain.

“Saya percaya, kalau kita cinta, kita mesti belajar untuk jadi yang terbaik kan. Kita lahir2 bukan nye dah tahu semua benda. Banyak benda nak kene belajar. Cinta bergantung kepada dua insan.

“Sama2 lindungi fizikal & mental. Sama2 adil. Sama2 menasihati. Sama2 belajar untuk menjadi orang yang lebih baik dari yang sebelum ni.

“Kita ni tak ada pun yang sempurna. Sebab tu kene slalu rendah diri kepada ilmu.

“lmu sesama pasangan tu paling penting sebenarnya. Sebab partnerlah actually our biggest supporters.

IKLAN

“Thank you Abang kerna sentiasa ingin membuktikan apa itu maksud cinta. Thank you kerna sentiasa mencari ilmu demi ‘mendidik’ orang rumah.

“Semoga Allah sentiasa berikan keberkatan dalam hidup abang. Aminnnn,” tulisnya lagi.

View this post on Instagram

Saya percaya dengan cinta setulus hati, cinta yang memberikan kebahagiaan dan keberkatan dalam dunia & akhirat. Dan bukan cinta yang hanya berlandaskan ‘sayang’. Kalau stakat sayang, tapi tak jaga perasaan buat apa kan? Slalu jugak dengar orang cakap, kalau dah ‘sayang’ tu, kita kene tahan dengan sikap dia. No no. Itu bukan namanya ‘sayang’ atau ‘cinta’. Tu namanya merosakkan jiwa sendiri dan tak memberi peluang kepada pasangan untuk menjadi yang lebih baik. Kalau ada salah yang tak dapat dikawal antara suami isteri tu, seeloknya pergi la cari org yang lebih arif untuk meredakan jiwa dan ‘belajar’ perkara yang sebetulnya. Just sharing. I also still new in marriage. Saya percaya, kalau kita cinta, kita mesti belajar untuk jadi yang terbaik kan. Kita lahir2 bukan nye dah tahu semua benda. Banyak benda nak kene belajar. Cinta bergantung kepada dua insan. Sama2 lindungi fizikal & mental. Sama2 adil. Sama2 menasihati. Sama2 belajar untuk menjadi orang yang lebih baik dari yang sebelum ni. Kita ni tak ada pun yang sempurna. Sebab tu kene slalu rendah diri kepada ilmu. Ilmu sesama pasangan tu paling penting sebenarnya. Sebab partnerlah actually our biggest supporters. Thank you Abang kerna sentiasa ingin membuktikan apa itu maksud cinta. Thank you kerna sentiasa mencari ilmu demi ‘mendidik’ orang rumah. Semoga Allah sentiasa berikan keberkatan dalam hidup abang. Aminnnn ❤️

A post shared by MAWAR RASHID (@mawarashid) on

Imbas kembali, Mawar dan suaminya, Raden Ahmad Faizal Yaakob berkahwin pada 9 November 2017 dan dikurniakan satu cahaya mata lelaki bernama Raden Muhammad Rafael pada 13 Mac lalu.

Foto: Instagram Mawar Rashid