“Kalau Netizen Nak Kata Macam-Macam Saya Tak Kisah Tapi Awak Sendiri Yang Menghentam, Kutuk Saya…,” – Vida Komen Balas ‘Statement’ Iqbal

Kisah perhubungan membabitkan usahawan kosmetik terkenal, Datuk Seri Vida bersama bekas pembantu peribadinya, Ahmad Iqbal Zulkefli nyata mendapat perhatian ramai sehingga menjadi perbualan hangat di ruangan maya.

Vida atau nama sebenarnya Hasmiza Othman difahamkan telah hadir di kediaman Iqbal secara mengejut, beberapa hari yang lalu hingga mencetuskan reaksi pelbagai di kalangan peminat.

Lalu, Iqbal tampil meluahkan rasa susulan kunjungan penyanyi yang sinonim dengan lagu I Am Me itu di rumahnya, seawal jam 3 pagi itu baru-baru ini.

Setelah menerima pelbagai tohmahan dan kritikan daripada orang ramai mengenai tindakannya itu, Vida antar lain turut membuat penjelasan mengenai perkara terbabit menerusi satu video yang dikongsi di Instagram.

IKLAN

“Assalamualaikum, saya sebenarnya tak nak panjang-panjangkan cerita, besar-besarkan cerita. Saya bukan tak boleh ‘move on’ tapi Ahmad Iqbal Zulkefli, saya pergi rumah awak secara jalan yang benar walaupun awak telah memanipulasi macam-macam kunjungan saya ke rumah awak.

“Saya nak pergi rumah awak ni, maruah saya, nama baik saya, harga diri saya dan saya simpan sebab saya tahu niat saya betul kerana Allah Taala,” katanya.

Dalam pada itu, usahawan berusia 45 tahun ini mendakwa Iqbal memanipulasikan cerita di balik pertemuan tersebut.

“Tapi kenapa cerita yang benar tu awak palsukan? Kenapa awak takut dengan kebenaran? Kenapa awk pergi jaja benda yang memalukan dan menjatuhkan maruah saya?

“Awak dah dapatkan apa yang awak nak kan, dah popular dan awak tak nak saya tumpang cerita awak. Saya pergi tu pun tak nak rakam-rakam tapi awak manipulasi cerita. Saya nak rakam sebab kalau tak rakam akan berlaku pergaduhan besar dan saya nak tengok rumah awak. Ya Allah tuhanku, sedih saya…

IKLAN

“Kalau netizen nak kata macam-macam saya tak kisah tapi awak sendiri yang menghentam, mengutuk saya secara logik akal saya tak boleh terima,” luahnya.

Sehingga kini, penjelasan panjang lebar dari Vida sudah pun ditonton lebih 170,000 tontonan.

Foto: Instagram Datuk Vida