“Kalau Nak Berkerjasama, Kena Benarkan Saya Masuk Dapur,” – Letak Syarat, Fazley Yaakob Nafi Hanya Nak ‘Collab’ Dengan Jenama Besar

Penyanyi dan cef selebriti, Datuk Fazley Yaakob berpandangan, kerjasama yang dijalinkan diantara dirinya bersama beberapa jenama restoran terkemuka tidak harus dipandang daripada sudut perniagaan semata-mata.

Sebaliknya, ia telah terlebih dahulu dinilai daripada aspek keserasian dan keyakinan yang penuh terhadap jenama tersebut.

Menurut Fazley, setiap jenama yang ingin berkolaborasi bersamanya, hendaklah sentiasa terbuka untuk menerima kritikan dan harus mempunyai sikap bertoleransi.

“Bila memilih jenama untuk berkolaborasi, saya sangat berhati-hati. Saya bukan jenis yang terima sahaja. Yang petama, jenama itu mesti saya dah pernah rasa dan yakin.

“Kedua, jenama tersebut mestilah sentiasa terbuka dengan apa sahaja cadangan saya. Ketiga, jenama itu juga mesti sudi ditegur dan diberi kritikan membina.

IKLAN

“Kalau saya kerja dengan jenama-jenama tertentu dan perlukan penambahbaikkan, bila mereka terima, itu yang saya mahukan. Kolaborasi merupakan perkahwinan diantara kedua belah pihak.

“Orang selalu ingat bila bekerja dengan jenama besar ini, ia sebagai satu perniagaan. Tapi sebenarnya tidak. Ia adalah perkahwinan yang perlu diperpanjangkan. Kita perlu sedia menegur, ditegur dan perlu ada dedikasi untuk bertoleransi,” katanya kepada MH.

Penyanyi lagu, Bila April itu berkata sedemikian ketika ditemui di majlis pengenalan duta dan prarasa menu baharu Kembara Ramadan X Raya Sojourn Tony Roma’s baru-baru ini.

Dalam pada itu, bapa kepada empat orang cahaya mata ini turut menafikan tanggapan segelintir pihak yang mengatakan dirinya hanya ingin berkolaborasi bersama jenama-jenama besar sahaja.

Katanya lagi, dia juga lebih selesa untuk turut sama turun padang berbanding hanya menjadi wajah penghias semata-mata.

“Jujur saya katakan, saya tak kisah untuk berkolaborasi dengan jenama apa sekali pun. Saya pernah berkolaborasi dengan sekecil-kecil jenama yang Instagram followers baru sembilan orang sehinggalah yang memiliki followers berjuta-juta.

“Pada saya, bukan populariti jenama yang dicari, tapi ketelusan bila berkerjasama. Ada juga jenama-jenama besar yang nak bergabung dengan saya, tapi bila saya lontarkan idea, mereka tak mahu terima.

IKLAN

“Syarat saya hanya satu, kalau nak berkersama dengan saya, kena benarkan saya masuk dapur. Kalau nak pakai muka saya semata-mata, jarang saya terima,” ujarnya lagi.

Menerusi kerjasama ini, Tony Roma’s dan Fazley telah memperkenalkan empat menu baharu iaitu Brown Butter Pesto Australian Lamb Ribs, Honey Glazed Crispy Australian Beef Ribs, Torched Honey Mustard Half Chicken dan Frozen Romanita.

Menu edisi terhad ini diinspirasikan daripada semangat ‘Rembau to America’ dan tersedia mulai 2 April sehingga 31 Mei.

Untuk berita terkini hiburan dalam dan luar negara. Jangan lupa ikuti kami di Telegram rasmi Media Hiburan. Klik di sini.