“Jangan Kejut Harimau Sedang Tidur,” – Ajak Jumpa Tak Mahu Tapi Buat Fitnah, Abby Abadi Buat Report Polis!

Panas apabila Abby Abadi memuat naik satu kenyataan menjelaskan dirinya difitnah oleh pihak tidak bertanggungjawab.

Perkara itu dikongsikan pelakon Gerak Khas 2019 ini menerusi Instagram.

Menerusi kapsyen yang ditulis, jelas Abby, usahanya untuk tidak mengaibkan dan bersabar nampaknya tidak membuahkan hasil sehingga membuat laporan polis adalah langkah terakhir yang diambil.

“JANGAN KEJUT HARIMAU YG SEDANG TIDUR.

“Satu kejutankan bila Sy buat report polis mlm tadi. Semua pun taktahu sbb apa. Sy berusaha sbnrnya utk tidak bercerita hal ni, tapi nampaknya, semakin di diamkan, berusaha sabar.. menjadi2 pulak pihak yg satu lagi tu.

“Block di whatspp, block di IG, gigih dia buat acc fake berkali2 sbb nk memaki hamun& sebarkan fitnah lg. Babitkan org itu,babitkan org ini.

“Hasut sana sini. Sebarkan perkara yg tak berlaku. Buat tuduhan yg direka2. Caci maki lagi ikut suka hati. Jadi inilah akibatnya,” jelasnya.

IKLAN

Menurut pelakon ini lagi, pihak terbabit semakin melampau apabila menyerang keluarganya tanpa usul periksa.

“Sebelum ni kami baik2 saja. Rajin Sy bantu mereka ikut kemampuan Sy tanpa mereka mintapun. Cuma baru beberapa bulan ni je yg terkeluar taringnya. Rupanya selama ni ‘hasad dengki’ tu dah membiak dlm diri mereka cuma berani mengapi2kan & cakap belakang2 je.

“Dan 2/3bulan kebelakangan ni, semakin kurang ajar & semakin biadap, yg mana Sy nampak kalau dibiarkan akan terus melarat.

“Jadi keputusan terbaik, setelah difikirkan beberapa hari ni, adalah buat laporan polis supaya apa yg difitnah akan terjawab & siasatan dpt dijalankan utk mengetahui ‘punca’ utama kena pihak belah sana jadi mcm gila meroyan, menyerang, mengugut Sy & keluarga tanpa usul periksa.

“Memula serang suami Sy. Kami pun pelik, tanpa hujung pangkal kata suami Sy berlakon buat baik bla bla bla. Sy masuk campur. Sy tanya apahal yg jadi kurang ajar sangat ni. Bila Sy masuk tiba2 serangan bertalu2 terus pd Sy.

“Pastu babitkan anak2, babitkan juga org keliling Sy yg takde kena mengena. Memang nmpk cam gila sungguhlah sbb fakta yg keluar dari mulut merapu,” tulisnya panjang lebar.

Kesudahannya, wanita ini memohon pihak terbabit menggunakan saluran terbaik untuk mencari jalan penyelesaian.

IKLAN

“Jadinya nk gaduh sgtkan. Marilah. Kita guna saluran terbaik utk capai penyelesaian. Ajak jumpa nk bincang, taknak. Pastu maki hamun dlm laman sosial buat cerita kata kita pulak yg taknak jumpa dia. Kata kita block dia takut. Halloo.. block bukan sbb takut. Block sbb malas nk layan. Org yg suka maki hamun org ni mmg tak patut dilayan.

“Buang masa sbnrnya. Tp dibiarkan mcm takde kesudahan. Tunggu pegawai penyiasat panggil la nnti ye. Maklumat semua dah ada dlm laporan yg dibuat semalam.

“Beri perhatian ye & sediakanlah jawapan & apa saja bukti yg ada. Cakap mulut je lepuk lepek tak jadi apa bai,” ulasnya.

View this post on Instagram

JANGAN KEJUT HARIMAU YG SEDANG TIDUR ? . Satu kejutankan bila Sy buat report polis mlm tadi. Semua pun taktahu sbb apa. Sy berusaha sbnrnya utk tidak bercerita hal ni, tapi nampaknya, semakin di diamkan, berusaha sabar.. menjadi2 pulak pihak yg satu lagi tu. Block di whatspp, block di IG, gigih dia buat acc fake berkali2 sbb nk memaki hamun& sebarkan fitnah lg. Babitkan org itu,babitkan org ini. Hasut sana sini. Sebarkan perkara yg tak berlaku. Buat tuduhan yg direka2. Caci maki lagi ikut suka hati. Jadi inilah akibatnya . Sebelum ni kami baik2 saja. Rajin Sy bantu mereka ikut kemampuan Sy tanpa mereka mintapun. Cuma baru beberapa bulan ni je yg terkeluar taringnya. Rupanya selama ni ‘hasad dengki’ tu dah membiak dlm diri mereka cuma berani mengapi2kan & cakap belakang2 je. Dan 2/3bulan kebelakangan ni, semakin kurang ajar & semakin biadap, yg mana Sy nampak kalau dibiarkan akan terus melarat . Jadi keputusan terbaik, setelah difikirkan beberapa hari ni, adalah buat laporan polis supaya apa yg difitnah akan terjawab & siasatan dpt dijalankan utk mengetahui ‘punca’ utama kena pihak belah sana jadi mcm gila meroyan, menyerang, mengugut Sy & keluarga tanpa usul periksa . Memula serang suami Sy. Kami pun pelik, tanpa hujung pangkal kata suami Sy berlakon buat baik bla bla bla. Sy masuk campur. Sy tanya apahal yg jadi kurang ajar sangat ni. Bila Sy masuk tiba2 serangan bertalu2 terus pd Sy. Pastu babitkan anak2, babitkan juga org keliling Sy yg takde kena mengena. Memang nmpk cam gila sungguhlah sbb fakta yg keluar dari mulut merapu . Jadinya nk gaduh sgtkan. Marilah. Kita guna saluran terbaik utk capai penyelesaian. Ajak jumpa nk bincang, taknak. Pastu maki hamun dlm laman sosial buat cerita kata kita pulak yg taknak jumpa dia. Kata kita block dia takut. Halloo.. block bukan sbb takut. Block sbb malas nk layan. Org yg suka maki hamun org ni mmg tak patut dilayan. Buang masa sbnrnya. Tp dibiarkan mcm takde kesudahan. Tunggu pegawai penyiasat panggil la nnti ye. Maklumat semua dah ada dlm laporan yg dibuat semalam. Beri perhatian ye & sediakanlah jawapan & apa saja bukti yg ada. Cakap mulut je lepuk lepek tak jadi apa bai☺️ . Ikhlas, Yg dituduh ? 8Feb2019

A post shared by Mencari redha ALLAH (@abby_abadi112) on

Meski tidak menjelaskan secara terperinci siapakah pihak yang dimaksudkan, namun MH harap agar kes ini dapat diselesaikan secara baik.

Foto – Instagram Abby Abadi