“Cantik Muka Kau…Sedihlah Korang,” – Micheal Ang Beri Respon Isu Ada Anak Minta Habuan Bila Dapat A

Baru sahaja tamat persekolahan tahun 2019 dan keputusan peperikaaan akhir tahun, Micheal Ang memuat naik rakaman video yang memberi pandangan perihal anak-anak yang menuntut habuan atas kecemerlangan dalam akademik.

Jelasnya lagi, ibu bapa sudah berkorban dalam kehidupan demi membesarkan anak-anak dan mengapa perlu dibebankan lagi dengan hadiah sebegini.

“Salam semua. Video Ini Di tuju khas untuk nephew dan nieces aku Dan jugak adik adik luar sana yg mengharapkan ibubapa bagi wang ringgit, phone mahal2 Dan hadiah mahal mahal kalau dapat banyak A dlm pemeriksaan! Sedar diri sikit! Luv u all!!!,” tulisnya di ruangan kapsyen.

Lalu, pengarah ini ada menegaskan, anak-anak menuntut ilmu adalah untuk kebaikan di masa depan.

“Hari ini tergerak hati untuk buat video untuk budak-budak yang tengah belajar ke nak ambil SPM ke.

IKLAN

“Janganlah mengharapkan kalau belajar pandai, ibu bapa kena beri hadiah. Korang ingat korang siapa? Kau tahu apa mak aku cakap bila aku minta hadiah kalau dulu?

“Aku dah besarkan kau, bagi kau makan. Sekarang kau belajar pun aku kena bagi hadiah? Cantik muka kau?

“Kau belajar pandai-pandai tu untuk diri kau sendiri sampai kau tua. Takkan sampai kau tua nak kena tanggung lagi. Sedih hidup korang.

“Kalau kau nak belajar, kau belajar. Kalau tak nak, sedih hidup korang. Bila kau besar, jadilah sampah masyarakat. Jangan cari aku.

“So ini untuk budak-budak dekat luar sana, belajar untuk diri kau sendiri. Bukan untuk mak bapa korang.

IKLAN

“Mak bapa dah besarkan dan bagi makan, cukuplah. Ini korang belajar dan dapat banyak A, aku kena bagi kau hadiah? Cantik muka kau. Sedihlah korang,” katanya menerusi video yang dikongsi di laman Instagram.

Kata-kata pengarah Sweet Dreams ini mendapat respon pelbagai.

Foto : Instagram Micheal Ang