Beraya Tanpa Ayah, Ayu Damit Kenang Memori Indah – “Arwah Beria, Suka Makan Kuah Kacang Nasi Impit.”

Penyanyi, Ayu Damit mengakui masih terkesan selepas bapa tercinta, Damit Osiri pergi buat selamanya, pada 2 Julai tahun lalu akibat kanser otak.

Tambahnya lagi, ketiadaan figura seorang bapanya membuatkan sambutan ramadan dan syawal tahun ini berbeza berbanding sebelumnya.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Ayu Damit (@ayudamit)

“Memori raya tu tahun ini… tahun pertama kami beraya tanpa arwah ayah. Sekarang ni kalau macam nak beli baju raya pun cuma hanya beli untuk mak sahaja.

“Kalau tak selalunya beli untuk keduanya sekali, ni dah tak ada, beli untuk mak sahaja lah.

“Kalau dulu, dia selalu akan tanya tahun ni baju warna apa, baju apa nak pakai ni,” katanya yang masih sedih tapi reda.

IKLAN

Dedah penyanyi kelahiran Kota Kinabalu, Sabah, sifat arwah bapa paling heboh dan gemar membuat persiapan Hari Raya Aidilfitri awal.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Ayu Damit (@ayudamit)

“Tapi dari segi persiapan raya, dia memang seorang yang beria. Macam raya tahun lepas dia dah siap pasang lampu, langsir semua sendiri,” kongsinya lagi.

Di samping berkongsi menu kegemaran arwah ketika menyambut Hari Raya Aidilfitri, penyanyi berusia 32 tahun ini berkata bapanya seorang yang tidak banyak kerenah.

“Arwah ayah saya ni senang, dia tak banyak kerenah. Dia makan apa sahaja. Tapi yang selalu dia suka makan kuah kacang dengan nasi impit,” katanya lagi.

Ayu berkongsi hal tersebut ketika ditemui sidang media pelancaran lagu raya baharu, Riang Ria Lebaran bagaimanapun bersyukur kerana masih mempunyai ibu bapa mertua.

IKLAN

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Ayu Damit (@ayudamit)

Terdahulu selain Ayu, Riang Ria Lebaran turut menampilkan penyanyi Asmindar, Bob Yusof, Syura, Shah Iran, Aruel Ariel dan Fitry Hiswady turut menyumbang suara di dalam lagu ini.

Untuk berita terkini hiburan dalam dan luar negara. Jangan lupa ikuti kami di Telegram rasmi Media Hiburan, klik di sini.