Ashraf Muslim Bertemu Depan Mata Imam Tanah Suci Sejurus Solat Subuh Depan Kaabah, “Hadiah 1 Muharram Dari Allah.”

Perkongsian yang cukup bermakna dari pelakon, Ashraf Muslim yang kini masih berada di Mekah sejurus menunaikan ibadah haji.

Ulasnya, keinginan untuk menunaikan Subuh di depan Kaabah membuak-buak seraya bangun pada satu tengah malam.

Assalamualaikum.. Ya Allah! Hari ni kejadian yang amat pelik tapi tidak mustahil. Malam tadi waktu tgh tidur AM terkejut dr tidur dan rasa nak pergi masjid sangat-sangat.

“Waktu jam menunjukkan 12.15pagi. Masih awal utk solat subuh iaitu pada jam 4.30pagi. Tapi hati nak sgt pergi.. dan bila sampai masjid , buat tahjud dan solat sunat pastu sambung tdo pulak.. heheh.. sbb masa tu mata ngantuklah jugakkan,” kongsinya.

Selepas menunaikan solat sunat di masjid, di pulang ke hotel dan menyambung tidur. Namun bangun semula selepas mendengar azan pertama Subuh.

IKLAN

Cukup menyentuh hati apabila dapat bertemu secara empat mata dengan Sheikh Mahir Al Maquely.

Dan bila azan yg pertama AM bangun dan kejutkan rakan sebilik yg ikut AM nih utk ambil wuduk dan standby solat subuh.

“Hati tergerak sekali lagi utk solat subuh di depan kaabah dan tanpa fikir apa-apa.. Terus lah meredah org ramai utk dapatkan saf didepan kaabah. Dengan kuasa Allah dan mmg Allah nk tetapkan AM berada ditempat laluan imam utk ke kaabah.

“Dan apa yg menyentuh hati ialah Imam yg AM nanti2kan muncul didepan mata iaitu Sheikh Mahir Al Maquely .. mmg AM minat sangat dgn Imam ni dari dulu lagi. Selalu dgr suara dia dalam hp, dalam kereta mahupun di masjidilharam tapi tak pernah ternampak.

“Pastu yg best nya dapat tgk sekali lagi muka dia betul2 lepas solat Subuh.. ya Allah bersihnya muka dia.. dahlah baca surah quran yg tak pernah jemu utk didengar. YA ALLAH.. ini hadiah 1 Muharram dari Allah utk AM.

“Terima kasih Allah.. kadang2 nikmat yg Allah nak bagi kat kita yang kita sendiri tak tahu bila, bagaimana, dan apa.. So dekatkan diri pada Allah sungguh2 dan pasti nikamat akan kita kecapI walaupun nampak simple jer.. syukur.. terima kasih Allah,” tulisnya panjang lebar.

IKLAN
View this post on Instagram

Assalamualaikum.. Ya Allah! Hari ni kejadian yang amat pelik tapi tidak mustahil. Malam tadi waktu tgh tidur AM terkejut dr tidur dan rasa nak pergi masjid sangat-sangat. Waktu jam menunjukkan 12.15pagi. Masih awal utk solat subuh iaitu pada jam 4.30pagi. Tapi hati nak sgt pergi.. dan bila sampai masjid , buat tahjud dan solat sunat pastu sambung tdo pulak.. heheh.. sbb masa tu mata ngantuklah jugakkan. Dan bila azan yg pertama AM bangun dan kejutkan rakan sebilik yg ikut AM nih utk ambil wuduk dan standby solat subuh. Hati tergerak sekali lagi utk solat subuh di depan kaabah dan tanpa fikir apa-apa.. Terus lah meredah org ramai utk dapatkan saf didepan kaabah. Dengan kuasa Allah dan mmg Allah nk tetapkan AM berada ditempat laluan imam utk ke kaabah.. Dan apa yg menyentuh hati ialah Imam yg AM nanti2kan muncul didepan mata iaitu Sheikh Mahir Al Maquely .. mmg AM minat sangat dgn Imam ni dari dulu lagi. Selalu dgr suara dia dalam hp, dalam kereta mahupun di masjidilharam tapi tak pernah ternampak.. pastu yg best nya dapat tgk sekali lagi muka dia betul2 lepas solat Subuh.. ya Allah bersihnya muka dia.. dahlah baca surah quran yg tak pernah jemu utk didengar. YA ALLAH.. ini hadiah 1 Muharram dari Allah utk AM. Terima kasih Allah.. kadang2 nikmat yg Allah nak bagi kat kita yang kita sendiri tak tahu bila, bagaimana, dan apa.. So dekatkan diri pada Allah sungguh2 dan pasti nikamat akan kita kecapI walaupun nampak simple jer.. syukur.. terima kasih Allah.. . . . @maheralmaiqulaii #SubuhFighter #PerjalananHajiku #terimakasihAllah .. . . @ashrafslegacy @ashrafmuslimsmuayyid #salamsayangsampaikesyurga

A post shared by Ashraf Muslim (@ashrafmuslim) on

Pelakon ini berangkat menunaikan Rukun Islam Kelima pada 2 Ogos lalu dan akan berada di sana selama 40 hari.

Rezeki yang tidak disangka-sangka datang dalam pelbagai rupa.

Foto : Instagram Ashraf Muslim