“Sial La! Oii Kerja Secara Halal…,” – Michael Ang Berang Hampir Jadi Mangsa Scammer

Pengarah Michael Ang berang apabila dia hampir menjadi mangsa ‘scammer’ baru-baru ini.

Kisahnya, dia menerima panggilan telefon daripada Polis Diraja Malaysia (PDRM) kononnya dia mempunyai saman yang belum berbayar.

“Bengangnya aku tadi dapat call konon dari PDRM, katanya ada saman, kemudia kena tekan nombor 9 untuk ckp dengan orang atasan.

“Bila aku tekan sembilan, sah-sah ‘accent’ orang yang cakap tu macam ‘bangla’, tapi dia cakap dia orang cina. Bila aku cakap aku cina dan suruh dia cakap cina, dia tak mahu.

IKLAN

“Lepastu dia terus matikan telefon. Berhati-hati penipu ini semua, sah-sah lah aku baru bayar saman. Ini yang aku nak kata ‘babi’ ini. Korang semua, jangan kena tipu.

“Edisi memaki manusia manusia yg buat kerja haram n nak menipu kita! Sial la! Oi kerja secara halal la!

“Memang sial kau ingat kita senang nak cari duit! Benci benci benci! Sebelum ni menyamar bank now PDRM!,” katanya menerusi satu video di laman Instagramnya.

Menjengah di ruangan komen, ramai yang berkongsi pengalaman mereka hampir menjadi mangsa ‘scammer’.

IKLAN

Sebelum ini, penyanyi, Nourul Wahab berkongsi pengalaman menerima panggilan yang tidak dikenali dipercayai scammer.

Foto/Instagram: Michael Ang