Shuib Gembira Syukur Teruskan Hajat Arwah Siti Sarah, Musolla & Dewan Serbaguna Sarah Muslim Al-Attas Siap

Pelawak dan usahawan, Shuib teruja apabila dapat melaksanakan hajat isterinya, Allahyarhamah Siti Sarah Raissuddin dengan memberikan sumbangan terhadap menbangunkan surau dan dewan serbaguna bagi kegunaan umah anak-anak yatim di Pelabuhan Klang, Selangor.

Menerusi perkongsian di akaun Instagram miliknya, Shuib memberitahu arwah isteri berhajat untuk memberikan sumbangan tersebut sewaktu mereka sama-sama melawat lokasi berkenaan, sebelum ini.

“Harini 12 March 2022, kali kedua datang ke Baitul Sakinah As-Shariff ni, tapi kali ini datang dengan mertua dan anak-anak. Kali pertama datang sini ppada 25 Julai 2021 bersama arwah isteri tercinta @sitisarahraissuddin. Datang berdua, saya yang drive.

“Sepanjang perjalanan kami karaoke, nyanyi macam-macam lagu. Seronok sangat. Bahagia rasa, alhamdulillah. Sampai je sini disambut Tuan Haji Fadhil (individu yang menjaga tempat ni), lepas tu jumpa anak-anak yatim yang ada, habis semua tempt kami tour, tempat cantik, besar, bersih,” tulisnya.

Bapa kepada empat cahaya mata itu turut akui Sarah seronok apabila dapat isi masa bersama penghuni kediaman berkenaan.

“Arwah terlalu seronok jumpa anak-anak kat sini. Kemudian diberi peluang untuk memberi sumbangan bagi menyiapkan Musolla dan Dewan Serbaguna yang masa tu dalam 70 peratus pembuatan kalau tak silap.

IKLAN

“Arwah nak sangat menyumbang sebab nak tengok Musolla dan dewan ni siap sebab dewan ni selain dari anak yatim kat sini guna, orang kampung yang duduk berhampiran pon boleh guna. Allah Maha segalaNya.

“Hari ini… Bila ianya sudah pon siap, arwah dah pon pergi untuk selamanya. Tapi rezeki arwah, dia diberi penghormatan bila mana Musolla dan Dewan ni di letakkan nama Sarah dan gabungan 2 lagi nama individu. Maka diberilah nama,” tulisnya lagi.

Di samping memanjat rasa syukur, Shuib berharap usaha yang dilakukan bersama arwah isteri akan terus mendapat rahmatNya.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Shuib Sepahtu (@shuibsepahtu)

“MUSOLLA DAN DEWAN SERBAGUNA SARAH MUSLIM AL-ATTAS. Syukur Alhamdulillah. Hadiah buat you sayang. Rezeki you. Alhamdulillah. Terima kasih mengajar Daddy tentang sedekah, yakin dengan sedekah, suka dengan sedekah.

“Semoga pahala terus mengalir utk you sayang. InsyaAllah selalu ke sini dengan anak-anak. Ini tempat terakhir kita dating Sayang. Semoga ada pengajaran yang kita boleh ambil,” tulisnya lagi.

IKLAN

Imbas kembali, Shuib dan Sarah mendirikan rumah tangga pada 26 Februari 2011 dan dikurniakan empat orang cahaya mata.

Terdahulu, Sarah yang telah disahkan positif Covid-19 terpaksa ditidurkan sebelum menjalani pembedahan bagi mengeluarkan bayi dalam kandungannya yang mencecah usia tujuh bulan lebih awal, pada 5 Ogos lalu.

Kemudian, Sarah menghembuskan nafas terakhirnya di Unit Rawatan Rapi (ICU), Hospital Canselor Tuanku Muhriz (HCTM), Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) pada jam 5.13 pagi, 9 Ogos.

Jenazah dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Sungai Pusu, Gombak, jam 1.20 tengah hari, hari sama.

Untuk berita terkini hiburan dalam dan luar negara. Jangan lupa ikuti kami di Telegram rasmi Media Hiburan, klik di sini.

Foto: Instagram Shuib