“Perang Kasi Habis…,” – Syamsul Yusof Umum Bakal Arahkan Filem KL Gangster 3, Misi Cari 2 Pelakon Hebat

Pelakon dan pengarah, Syamsul Yusof mengumumkan dirinya kini sedang dalam perancangan untuk mengarahkan sebuah lagi filem aksi kesukaan ramai, KL Gangster 3.

Menurut Syamsul, KL Gangster 3 bakal menjadi pengakhiran bagi keseluruhan francais filem yang mula diterbitkan pada 2011 itu.

Lantaran itu, Syamsul memaklumkan dia kini memerlukan dua orang pelakon yang berkaliber untuk menggalas watak-watak baru untuk digandingkan bersama pelakon-pelakon yang sudah sinomin dengan filem tersebut seperti Datuk Aaron Aziz, Datuk Adi Putra dan dirinya sendiri.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Syamsul Yusof (@syamsulyusoffilm)

“KL Gangster 3 The Finale update. Dua watak baru akan muncul. Abang perlukan dua pelakon hebat untuk berentap dengan Malik, Jai, Shark dan lain-lain dalam filem ni.

“Komen siapa pelakonnya dan kenapa kat bawah. Cadangan korang akan abang fikirkan. Perang kasi habis. Cau,” tulisnya.

IKLAN

Pengumuman tersebut dikongsikan sendiri oleh anak kepada pengarah dan penerbit tersohor, Datuk Yusof Haslam itu menerusi sebuah hantaran yang dimuat naik di laman Instagram.

Pada masa sama, Syamsul juga meminta orang ramai untuk mencadangkan nama-nama pelakon baru yang dirasakan sesuai untuk menggalas tanggungjawab tersebut.

Entri berkenaan nyata mengundang rasa teruja bukan sahaja dikalangan peminat tetapi juga para rakan selebriti.

Menerusi ruangan komen rata-rata netizen turut tidak ketinggalan untuk mencalonkan beberapa nama pelakon selain turut meluahkan rasa tidak sabar untuk menantikan hasil akhir filem berkenaan.

“Aku cadang Shaheizy Sam. Nak pair dengan dia pun bisa,” komen Sharnaaz Ahmad.

“Pehh, tak sabar nak tengok. Mesti mantap,” tulis Erry Putra.

“Bang, Fad dapat jadi balaci Jai pun jadilah bang. Tak pun jadi adik tiri Shark. Nama abang letak anai-anai pun okay,” seloroh Fad Bocey.

“Kalau aku takda juga, tak tahu la,” balas Khir Rahman.

IKLAN

Sehingga kini, posting berkenaan telah pun meraih hampir 80,000 tanda suka selain turut dihujani ribuan komen.

Sekadar informasi, filem KL Gangster yang pernah menjadi fenomena satu ketika dahulu telah pun berjaya meraih jumlah kutipan hampir RM12 juta menerusi filem pertamanya.

Kesinambungan filem tersebut diteruskan pula pada 2013 menerusi KL Gangster 2 yang mencapai nilai kutipan box office sebanyak RM5 juta.

Sumber: Instagram Syamsul Yusoff