“Penat-Penat Kumpul Duit Tapi Tak Dapat Nak…,” – Setelah Arwah Datuk Meninggal Akibat Covid-19, Muna Shahirah Akui Terkesan

Penyanyi, Muna Shahirah mengakui selepas pemergian arwah datuk tercinta, ia telah memberi kesan kepada dirinya.

Menurut Muna atau nama sebenarnya Muna Shahirah Munadi, arwah datuk menghembuskan nafas yang terakhir akibat jangkitan Covid-19, tahun lalu.

Katanya lagi, dia juga tidak berkesempatan untuk menyambut Hari Raya Aidilfitri bersama arwah datuk tersayang.

Lantas, ekoran situasi yang berlaku nyata telah memberi kesedaran buat penyanyi berusia 24 tahun ini untuk sentiasa menghargai masa dan peluang bersama keluarga.

“Tahun lepas saya tidak dapat nak beraya dengan arwah atuk, dia pergi sebab terkena Covid-19 jadi kita kena hargai masa yang ada sebab masa tidak boleh dibeli.

“Peluang pun tak akan datang dah dan kita pun tidak tahu selepas ini andai kata boleh ada balik Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) atau sebagainya.

IKLAN

“Jadi sebab itu kena selalu bersedia, hargai masa dan peluang yang ada untuk bersama keluarga kita,” katanya.

Selain itu, penyanyi lagu Teguh Setia ini tidak menafikan, dia sememangnya jarang meluangkan masa bersama keluarga dan pulang ke kampung, sebelum ini.

Jelasnya, hal tersebut berlaku oleh kerana dia terlalu sibuk dan fokus dengan tugas kerjaya seninya.

“Dulu saya jarang balik kampung sebab saya dah duduk di Kuala Lumpur ketika itu, kemudian sibuk pula dengan kerja semua.

“Jadi masa untuk balik kampung tu kurang, bila raya atau ada cuti panjang sikit baru lah dapat balik kampung. Sekarang ini memang mengajar saya untuk menghargai peluang yang ada.

“Penat-penat kumpul duit tapi tak dapat nak rasa bahagia tu. Sejujurnya, saya sangat penat bekerja malah bulan puasa pun jadual saya memang padat.

IKLAN

“Saya tak tahu lah nak cakap menyesal atau tidak, tapi apa yang berlaku membuatkan saya terfikir selepas dua tahun pandemik macam ni rasanya kalau kita tidak dapat peluang dan masa bersama keluarga,” luahnya.

Muna berkongsi hal tersebut ketika ditemui MH di majlis berbuka puasa anjuran syarikat rakaman FMC Music Sdn. Bhd. yang berlangsung di Hotel Tenera, Bangi, pada Rabu.

Untuk berita terkini hiburan dalam dan luar negara. Jangan lupa ikuti kami di Telegram rasmi Media Hiburan. Klik di sini.

Foto: Instagram Muna Shahirah