“Nangis Tak Henti Sepanjang Perjalanan, Muntah-Muntah, Kaki Sejuk, Rupanya…” – Risau Yana Samsudin Fasal Anak

Pelakon Yana Samsudin akui dia rasa apabila anaknya, Aisy Mateen, 2, kini semakin sembuh selepas mengalami demam dan jatuh sakit selama lima hari. Pelakon dan pengacara itu memaklumkan, sejak lima hari lalu anaknya ada mengadu sakit tetapi tidak tahu hendak menjelaskan kesakitan yang dialaminya.

Malah dia turut berusaha kaedah moden dan tradisional bagi mengetahui apakah punca sebenar yang dialami anaknya.

“Dari Jitra singgah ke Shah Alam check dengan doktor pastu terus ke Yong Peng jumpa nenek urut… kita usaha… Allah membenarkan…Dia ada mengadu sakit sakit sebelum, tapi bila kita tanya sakit kat mana dia tak tahu nak tunjuk. Kejap kat perut, kejap kat bahu. Sebab dah 5 hari demam panas suhu tak turun langsung. 

 

“Mommy tengok tangan Mateen ada tanda biru, pastu nangis tak henti henti sepanjang perjalanan, muntah muntah, kaki sejuk, rupanya betul terseliuh dan dada terhentak benda keras. Lepas urut, terus kurang panas badannya, wallahualam,” kongsinya.

View this post on Instagram

Dari Jitra singgah ke Shah Alam check dengan doktor pastu terus ke Yong Peng jumpa nenek urut… kita usaha… Allah membenarkan… . Dia ada mengadu sakit sakit sebelum, tapi bila kita tanya sakit kat mana dia tak tahu nak tunjuk. Kejap kat perut, kejap kat bahu. Sebab dah 5 hari demam panas suhu tak turun langsung. Mommy tengok tangan Mateen ada tanda biru, pastu nangis tak henti henti sepanjang perjalanan, muntah muntah, kaki sejuk, rupanya betul terseliuh dan dada terhentak benda keras . Lepas urut, terus kurang panas badannya, wallahualam.. . Mungkin masa main dia terjatuh. Biasa lah budak budak tengah aktif, lasak. Masalahnya, tak nampak pun si daddynya main main tapi tetiba cakap tangan dia pun terkehel ? bila tanya kenapa, dia cakap angkat daging korban 30kg ? . #MakMakJeYangPahamPerasaanNi Anak mommy sayang dunia akhirat @aisymateen ?

A post shared by Yana Samsudin (@yanasamsudin) on

IKLAN

Pada masa sama, Yana turut merasakan ia berpunca daripada kesan terjatuh, mungkin ketika Aisy sedang bermain.

“Mungkin masa main dia terjatuh. Biasa lah budak budak tengah aktif, lasak. Masalahnya, tak nampak pun si daddynya main main tapi tetiba cakap tangan dia pun terkehel. Bila tanya kenapa, dia cakap angkat daging korban 30kg,” tulis Yana. 

Ibu mana yang tidak sayangkan anaknya kan?

IKLAN


.