“Nama Selalu Kena Reject Dengan Stesen Even Watak Orang Gaji,” – Pernah Dihina Buruk Tak Ada Rupa, Khiriah Kongsi Ceritanya

Selepas beberapa penggiat seni memberi komen terhadap suatu artikel berhubung paras fizikal dalam dunia lakonan, kini giliran pelakon berbakat, Noorkhiriah pula untuk tampil memeberikan pendapat.

Menerusi salah satu entri di Instagram, pelakon drama Nur 2 itu terpanggil untuk berkongsi cerita.

“Terpanggil utk bkongsi cite..akak pernah kena hina buruk,tkde rupa,gemuk,itam..kalu tb tu leh cakap mau menjerit suh cari keja lain…nama selalu kena rejek dgn stesen even watak org gaji.

IKLAN

“Sampai patah hati dik oii..tp semua itu HAK ALLAH..cuma dulu tak mcm skrg..takde media2 sosial ni..kalu undi mmg undi betul..fan2 ni kurang tk mcm skrg..yelaa zaman dah berubah..akak faham..cuma bila pk balik berapa ramai pelakon2 dlu yg tkde rupa tp acting bagus nak mamp..sori mcm kasar skit bahasa.

“Sb dlu nk dapat peluang tk mudah mcm skrg..kalu nangis mmg nangis sungguh,kalu masuk selut..jatuh ke apa ke..smua sendiri tkde stunt2..skrg base on follower..akak ni dik nasibaik Allah salurkan rezki nur..sb abam @budakijat masih nampak,ingat dan tau akan akak..org lain lom tentu..kalu ada pun watak ntah pape,” katanya.

Pada masa sama, Khiriah turut berpesan supaya fikir masak-masak buat mereka yang ingin terjun ke dunia lakonan.

“Maaf biarlah akak luahkan rasa sb bagi yg benar2 nak jadi pelakon pikirlah masak2 dik..kdg2 indah kabar dari rupa..nak pemes ssgt pun watpe..

“Sudahnya nanti kalau sakit lom tentu mampu dok spital private..faham dok maksud akak?tak paham tkpe..cuma dalam idup jgnlah kita sombong bila kita ada..sebab kita tkde pape dik..semua Allah punya.

IKLAN

“Maaf andai penulisan ni ada yg tk senang..malas nk tulis ppanjang..pendek janji paham..sudehhh,” kongsi Khiriah.

View this post on Instagram

Terpanggil utk bkongsi cite..akak pernah kena hina buruk,tkde rupa,gemuk,itam..kalu tb tu leh cakap mau menjerit suh cari keja lain…nama selalu kena rejek dgn stesen even watak org gaji..sampai patah hati dik oii..tp semua itu HAK ALLAH..cuma dulu tak mcm skrg..takde media2 sosial ni..kalu undi mmg undi betul..fan2 ni kurang tk mcm skrg..yelaa zaman dah berubah..akak faham..cuma bila pk balik berapa ramai pelakon2 dlu yg tkde rupa tp acting bagus nak mamp..sori mcm kasar skit bahasa..sb dlu nk dapat peluang tk mudah mcm skrg..kalu nangis mmg nangis sungguh,kalu masuk selut..jatuh ke apa ke..smua sendiri tkde stunt2..skrg base on follower..akak ni dik nasibaik Allah salurkan rezki melalui #nur..sb abam @budakijat masih nampak,ingat dan tau akan akak..orglain lom tentu..kalu ada pun watak ntah pape..maaf biarlah akak luahkan rasa sb bagi yg benar2 nak jadi pelakon pikirlah masak2 dik..kdg2 indah kabar dari rupa..nak pemes ssgt pun watpe..sudahnya nanti kalau sakit lom tentu mampu dok spital private..faham dok maksud akak?tak paham tkpe..cuma dalam idup jgnlah kita sombong bila kita ada..sebab kita tkde pape dik..semua Allah punya..maaf andai penulisan ni ada yg tk senang..malas nk tulis ppanjang..pendek janji paham..sudehhh?

A post shared by Noorkhiriah Ahmad Shapie (@khiriah17) on

Foto: Instagram Khiriah