Kuza Buka Cerita, Imbau Sudah Bergelar Ibu Tunggal Seawal Usia 26 Tahun

Pelakon senior, Kuza atau nama sebenarnya Tengku Sariza Tengku Muzani mengakui untuk mengalas tanggungjawab sebagai seorang ibu tunggal bukan satu perkara yang mudah.

Meski begitu, Kuza yang pernah bergelar ibu tunggal seawal usia 26 tahun ini tetap cekal untuk melalui ujian tersebut demi anak-anaknya.

Malah Kuza tetap bersyukur atas berkat doa serta usaha dia dapat membesarkan kesemua anaknya dengan baik.

“Alhamdulillah anak-anak dah besar. Ingat lagi saya masa nak besarkan anak-anak. Saya jadi ibu tunggal muda lagi masa tu umur 26 tahun anak-anak kecik lagi masa tu.

“Masa tu saya betul-betul struggle semua kena tanggung sendiri tanpa bantuan sesiapa. Susah jugak la nak besarkan anak yang masih nak mula sekolah. Bayangkan nak bayar duit sekolah, duit sewa umah belanja tiap-tiap bulan memang perit la.

“Saya tanggung anak-anak saya dari kecil sampai la besar dari hasil saya shtg.

IKLAN

“Alhamdulillah berkat doa kita dan niat kita nak besarkan anak. Dari tadika, sekolah rendah, sekolah menengah dan masuk kolej. Itu bab skolah belum lagi belanja keperluan dan macam-macam lagi la.

“Bak kata duit yang kita cari tu semua untuk anak-anak.Kita tak dapat apa pun tak pe,” tulisnya.

Dia pada masa sama, turut bersyukur kerana permata hatinya sudah besar dan mampu berdikari.,

“Sekarang ni Alhamdulillah anak-anak saya dah besar semua Alhamdulillah dah ada kerja masing-masing. Betul la kata perpatah bersusah-susah dahulu bersenang-senang kemudian.

“Apa yang kita semai dari bijih kita akan dapat hasil nya dengan berkat sabar. Jangan plak bila dah nampak hasil tiba-tiba ada pulak yang nak minta hasil tanpa ada usaha sebelum ni.

“Habis yang kita bersusah payah pada mula-mula ni ingat duit aku petik dari pokok. Alhamdulillah semoga menjadi anak-anak yang soleh dan taat pada ibu bapa,” tulisnya panjang lebar.

IKLAN

Imbas kembali, Kuza pernah mendirikan rumah tangga bersama Ramyus Sidique pada tahun 2007 bagaimanapun telah berpisah pada tahun 2019.

Dalam pada itu, Kuza turut memiliki tiga orang bernama Nizam Firdaus, 26, Puteri Nazihah, 25, dan Puteri Nadia, 15 hasil perkahwinan terdahulu.

Foto: Instagram Kuza