“Kita Tak Tahu Sampai Bila Allah Berikan Peluang….,” – Ucapan Fad Bocey Fasal Ibu Bapa Buat Netizen Tersentuh Hati

Sempena kelahiran ibu tercinta, Fad Bocey menitipkan ucapan khas yang cukup menyentuh hati. 

Ulasnya, seorang ibu tidak pernah mengeluh walau kekurangan wang demi memenuhi hajat anak-anak.

Malah, seorang ibu juga sering menyembunyikan kesedihan walau hatinya dirundung pilu.

Happy birthday mama .moga Allah panjangkan umur mama ,murah kan rezeki mama dan kurniakan kesihatan yg sihat buat mama .org yg susah nak bgitau kalau tak cukup duit sedangkan dlu kecik2 adik selalu mintak mcm2 tanpa pkir ada ke duit mak aku ni .

Org yg selalu sembunyi kesedihan dia sedangkan kita klu sedih marah skit2 nk memberontak tnjuk perasaan .moga hari2 yg akan datang lebih membahagiakan hidup mama.”

IKLAN

Menasihati netizen untuk menjaga ibu bapa selagi mereka masih bernyawa, walaupun tidak punya wang ringgit, katanya cukuplah dengan menghormati dan menyanjungi jasa kedua-dua orang tua.

Sama2 kita jaga ibubapa kita sbb kita tktau smpai bila Allah akn bgi kita peluang utk balas segala budi org yg lahirkn dan besarkn kita .kita semua tk ckup sempurna tpi belajar la utk menghargai .bukan dgn wang ringgit tapi ckup klu kita hormati dan sanjungi.”

Setuju dengan pandangan pelawak ini, ulas netizen, seorang ibu cukup sukar meluahkan kesusahan dan akan menyelesaikan segala masalah sendiri.

IKLAN

Yup betul.tu…ibu ni susah nak mengadu dengan anak anak tentang kesusahan dia…kalau boleh dia settle dia akan settle kan …nyusahkan anak anak tak mungkin..tapi sebagai anak sebenarnya naluri dia dengan ibu tak boleh dipisahkan…walau ibu tak ceritakan…anak anak tahu bila lihat raut wajah ibu tu dan kias kias percakapan dia…walau pun tidak berterus terang...alhamdulillah sis bersyukur juga punya anak anak yang memahami sis…untuk mama fad selamat hari kelahiran ye.”

Selamat hari lahir buat mama Fad.

Foto – Instagram Fad Bocey