Kecewa dengan sikap segelintir manusia yang suka melihat orang lain jatuh, Ruhainies menerusi laman Instagram meluahkan rasa hati.

Kata pelakon jelita ini, sesetengah orang mudah lupa bahawa Allah yang berkuasa atas segalanya.

“Tak faham dengan sesetengah manusia dia lebih suka nak tengok orang lain jatuh. Mungkin itu kepuasan untuk dia. Selagi dia boleh buat dia buat. 

Dia mungkin lupa, pangkat atau power yang dimiliki semuanya kerana rezeki yang Allah bagi pada dia. Tapi dia gunakan power yang dia ada untuk sekat rezeki orang lain.”

Menasihatkan individu itu membersihkan hati kerana kifarah itu ada.

Dia fikir rezeki seseorang tu di tangan dia. Dia lupa, rezeki dia sendiri pun dari Allah. Tu je la nak cakap. Bersihkan lah hati. Kita buat kat orang, Allah balas kat kita. Cuma cepat atau lambat. 

“Tuhan tu adil, sometimes dia balas pada anak2 kita esok ni. Jangan terlalu selesa bila berada di atas. Bila bila sahaja Allah boleh tarik. Tapi jangan risau,” tulisnya lagi.

Ulas pelakon comel ini lagi, walaupun rezeki disekat, namun Allah sentiasa permudahkan menerusi jalan lain.

Dia sekat rezeki kita kat sini, Allah bagi rezeki kat situ. Sebab tu hati dia tak pernah nak bersih, ingat dia sekat boleh nampak orang tu jatuh, tapi orang tu dapat rezeki tempat lain pulak.. 

“Takpa la, kita tengok la sampai bila ja boleh buat kat orang! 😁 #cleanseyouheart #cleanseyoursoul.”

View this post on Instagram

Tak faham dengan sesetengah manusia dia lebih suka nak tengok orang lain jatuh. Mungkin itu kepuasan untuk dia. Selagi dia boleh buat dia buat. Dia mungkin lupa, pangkat atau power yang dimiliki semuanya kerana rezeki yang Allah bagi pada dia. Tapi dia gunakan power yang dia ada untuk sekat rezeki orang lain. Dia fikir rezeki seseorang tu di tangan dia. Dia lupa, rezeki dia sendiri pun dari Allah. Tu je la nak cakap. Bersihkan lah hati. Kita buat kat orang, Allah balas kat kita. Cuma cepat atau lambat. Tuhan tu adil, sometimes dia balas pada anak2 kita esok ni. Jangan terlalu selesa bila berada di atas. Bila bila sahaja Allah boleh tarik. Tapi jangan risau. Dia sekat rezeki kita kat sini, Allah bagi rezeki kat situ. Sebab tu hati dia tak pernah nak bersih, ingat dia sekat boleh nampak orang tu jatuh, tapi orang tu dapat rezeki tempat lain pulak.. 😉 Takpa la, kita tengok la sampai bila ja boleh buat kat orang! 😁 #cleanseyouheart #cleanseyoursoul

A post shared by @ ruhainies7 on

Dikatakan pertama kali menulis status berbaur emosi, netizen memberi kata-kata semangat agar aktres ini terus gagah melangkah. 

Semoga Ruhainies terus tabah ya. Dunia ini memang banyak dugaannya, tak gitu? 

Foto – Instagram Ruhainies

Apa Kata Anda