“Jangan Lalui Macam Mak…Tolonglah,” – Rozita Ibrahim

Ibu kepada usahawan yang kini bergelar selebriti, Datuk Seri Aliff Syukri, Rozita Ibrahim awal semalam ada berkongsi satu entri panjang lebar yang cukup menyentuh hati.

Memuat naik foto bersama salah seorang menantunya, Datin Seri Nur Sahida, kapsyen panjang lebar wanita yang sinonim disapa sebagai Bonda Rozita begitu memberi makna.

“Jangan sampai salah mengejar..!! Takutlah dunia yg penipu sbb tu jgn Mengejar dunia mati2an “ risau sampai hati betul2 mati “ ..yg kita x sedar …kita tak cari KESUNGGUHAN CARI HIDAYAH ALLAH.

“Wajah ceria kami yg sgt sayangkan family “ kisah suka duka semua sy ajar pd Ida”. Jangan salah fokus dalam hidup , ia sangat menyiksakan sbb xkan pernah cukup..!!

“Akhirkan kita mungkin kaya harta tapi “ miskin hak utk diri sendiri dan family dn anak2 yg berharga,” tulisnya.

IKLAN

Pada masa sama, Bonda Rozita turut membayangkan mengenai rumah tangga anaknya itu.

“Usia kita berkejaran nak masuk kuburan yg xmengira jenis org muda ..orang tua..YG KAYA MATI …YG MISKIN MATI.. RAJA MATI …PENGEMIS PUN MATI. yg paling takut ialah hati kita mati awal , sbb dosa dn maksiat , macam mana hati nak bercahAya.

“Risau xsempat jumpa hidayah sebelum jasad kita kaku ditanam dlm kubur .Masa tu xguna dah. Rumah hutan , asalnya sepi dgn hutan..Dtg seni dn indah jiwa bonda ditouch up..dijaga indah ..Akhirnya ia membangun ..buktinya dr mengndung yusuf sampai berjalan yusuf ..Hasil sentuhan sabar ..kuat ..dibelai ..dijaga membangun lah rumah hutan.

“Benda buruk boleh baik…benda baik pun boleh buruk ..lihat dn faham asma ul husna !! Dn wali Allah juga dr sabar dn mengamal ilmu dr apa di belajR..!! Doa doa doa AllAh sj kembalinya kita dn doA dr apa ditetapkan Allah kita dgn ujian.!!

“Macam tu juga perkahwinan buruk hodoh macam mana pun dibaja siram ditebas mana patut cantik lah balik kan gitu anak ku @aliffsyukriterlajaklaris  @shahidadherbs  @yatie_sendayutinggi. Mak doa kebahAgiaan anak2 Mak jgn lalui macam Mak tolonglah,” harapnya.

View this post on Instagram

Jangan sampai salah mengejar..!! Takutlah dunia yg penipu sbb tu jgn Mengejar dunia mati2an “ risau sampai hati betul2 mati “ ..yg kita x sedar …kita tak cari KESUNGGUHAN CARI HIDAYAH ALLAH . . Wajah ceria kami yg sgt sayangkan family “ kisah suka duka semua sy ajar pd Ida “ . Jangan salah fokus dalam hidup , ia sangat menyiksakan sbb xkan pernah cukup..!! . Akhirkan kita mungkin kaya harta tapi “ miskin hak utk diri sendiri dan family dn anak2 yg berharga” . . Usia kita berkejaran nak masuk kuburan yg xmengira jenis org muda ..orang tua..YG KAYA MATI …YG MISKIN MATI.. RAJA MATI …PENGEMIS PUN MATI . . yg paling takut ialah hati kita mati awal , sbb dosa dn maksiat , macam mana hati nak bercahAya ..risau xsempat jumpa hidayah sebelum jasad kita kaku ditanam dlm kubur .Masa tu xguna dah . Rumah hutan , asalnya sepi dgn hutan..Dtg seni dn indah jiwa bonda ditouch up ..dijaga indah ..Akhirnya ia membangun ..buktinya dr mengndung yusuf sampai berjalan yusuf ..Hasil sentuhan sabar ..kuat ..dibelai ..dijaga membangun lah rumah hutan . Benda buruk boleh baik…benda baik pun boleh buruk ..lihat dn faham asma ul husna !! Dn wali Allah juga dr sabar dn mengamal ilmu dr apa di belajR..!! Doa doa doa AllAh sj kembalinya kita dn doA dr apa ditetapkan Allah kita dgn ujian.!! . . Macam tu juga perkahwinan buruk hodoh macam mana pun dibaja siram ditebas mana patut cantik lah balik kan gitu anak ku @aliffsyukriterlajaklaris @shahidadherbs @yatie_sendayutinggi . Mak doa kebahAgiaan anak2 Mak jgn lalui macam Mak tolonglah

A post shared by ROZITA JRM OFFICIAL (@bondarozitaibrahim) on

IKLAN

Terdahulu, Aliff dan isterinya kebelakangan ini sering kali berkongsi rasa menerusi kapsyen masing-masing, sekali gus memberi andaian pelbagai netizen.

Foto: Instagram Rozita Ibrahim