Diiktiraf sebagai restoran fine dining halal pertama di Malaysia, Casa De Madani ternyata memberikan pelbagai pilihan makanan menarik untuk pelanggan terutamanya daripada kalangan orang Islam.
Terletak di Malakat Mall, Cyberjaya, bersempena bulan mulia Ramadan, Casa De Madani tidak ketinggalan menawarkan buffet Ramadan untuk pengalaman makan menakjubkan buat pelanggan mereka.
Bermula pada harga serendah RM100, berkonsepkan semi buffet, makanan pembuka selera serta pemanis mulut disediakan di ruangan buffet manakala hidangan utama akan disajikan terus ke meja pelanggan.
Tiga hidangan utama yang boleh dipilih ialah sajian istimewa resepi ciptaan Cef Mohd Azizan iaitu Salmon Al Forno, Petto Di Pollo Con Spinaci (dada ayam yang disumbat dengan bayam beserta sos istimewa) dan Filetto Di Manzo Tartufo (steak daging batang pinang yang dihidangkan bersama sos krim oren.)
Ads
Selain itu, antara menu menarik yang boleh didapati di sini sepanjang Ramadan ialah Bubur Lambuk, daging salai masak lemak, nasi beriani serta pelbagai pilihan kuih-muih tradisional serta kek sebagai pencuci mulut.
Ads
Semi Buffet Ramadan Casa De Madani berlangsung dari 27 Mac hingga 19 April ini, dari jam 6.30 petang hingga 9 malam.
Ads
Ruang solat juga disediakan buat tetamu yang hadir. Jadi, tunggu apa lagi, tempah slot anda sekarang!
Untuk berita terkini hiburan dalam dan luar negara, jangan lupa ikuti kami di Telegram rasmi Media Hiburan. Klik di sini.
SeeNI semua! MEDIA HIBURAN ada gossip hangat nak dikongsi! Download aplikasi seeNI sekarang!
Penyanyi Wani Kayrie berkongsi satu ciapan daripada salah seorang wargamaya menerusi Twitter ke Instagram yang menjadi sorotan pada Isnin.
Wani yang kini sedang bersaing bersama sepupunya, Bella Astillah di dalam Famili Duo terhibur apabila individu berkenaan menyamakan penampilannya di dalam program itu Ahad lalu sama dengan figura iklan produk bedak popular suatu ketika dulu.
“Bincangkan… The power of makeup & hairdo by @jibsalimthemakeupartist,” tulisnya pada ruangan kapsyen.
Meninjau ke ruangan komen, rakan artis yang peminat turut sama geli hati dengan perkongsian yang dibuat selain tak kurang yang mengatakan Wani tampak ‘cute’ dan comel.
Selebriti popular, Nur Fazura menyatakan rasa terharu selepas koleksi terbaru tudung keluarannya difahamkan telah habis terjual sebanyak 200,000 unit dalam masa satu jam.
Menurut Fazura, dia merakamkan ucapan penghargaannya kepada semua pihak yang telah menyokong produk tudung keluarannya selama ini.
Katanya lagi, segala kejayaan yang dikecapinya kini ini adalah disebabkan oleh izin Allah SWT.
“MasyaAllah. Tabarakallah. Segalanya milik Allah SWT. The “Rahmat Ramadhan” of 200,000 pieces has officially SOLD OUT within just 1 hour!
“Congratulations to my big family at @fazurabesties and semua anak anak agents kita,” tulisnya.
Rasa teruja itu dikongsikan sendiri oleh isteri kepada pelakon, Fattah Amin itu menerusi sebuah hantaran yang dimuat naik di laman Instagram.
“Dengan rasa rendah diri Faz ucapkan Terima kasih buat anda semua yang Faz kasihi for your endless love and support, my darlings.
“Semuanya hanya untukmu,” kongsinya lagi.
Menerusi perkongsian di laman Twitter, seorang individu telah memuat naik sebuah ciapan yang menganggarkan jumlah keseluruhan yang diperoleh Fazura hasil jualan produk tudungnya itu.
Rm27 sehelai je..tp bjaya jual 200ribu dlm hanya sejam..senang2 je fazura dpt RM 5.4juta 😱 pic.twitter.com/jRx97pNMEN
“RM27 sehelai je tapi berjaya jual 200 ribu dalam hanya sejam. Senang-senang je Fazura dapat RM 5.4juta,” tulis individu berkenaan.
Ciapan tersebut kemudiannya tular dan telah mendapat reaksi banyak pihak.
Melihat di ruangan komen, rata-rata netizen memuji model bisnes yang digunapakai oleh Fazura.
“Design cantik, fabrik pun cantik. Harga mampu milik. Senang bentuk pulak tu bila pakai. A recipe for success if you’re selling tudung. It’s a bonus if the one’s selling pulak seorang artis yang humble seperti Nur Fazura.
“Harga rm 27 ni sempena umur dia. My mom bought her tudung. Shoo pretttttyyy! My mom can flex her tudung too sebab ada nama FAZURA.
“Aku rasa sebabkan harga yang murah 27 kut. Memang tak fikir panjang. Isteri pun beli sebab harga tu memang tak fikir sangat. Modal 100 dalam poket pun tak kisah sangat. Tak ada la rugi sangat. Wife kata design pun cantik.
“Tapi itulah, dia nak capai apa yang dia dapat sekarang perlukan masa yang lama,” antara komen-komen netizen di laman Twitter.
Sekadar informasi, tudung terbaru keluaran Fazura ini merupakan koleksi daripada kempen terbaharu yang diberi nama ‘Rahmat Ramadhan’.
Untuk berita terkini hiburan dalam dan luar negara. Jangan lupa ikuti kami di Telegram rasmi Media Hiburan. Klik di sini.
Sumber: Instagram Nur Fazura
SeeNI semua! MEDIA HIBURAN ada gossip hangat nak dikongsi! Download aplikasi seeNI sekarang!
Penglibatan golongan selebriti termasuk artis sebagai wajah wakilan atau pelaris pemasaran sesebuah jenama hanyalah berkesan jika peniaga tahu perancangan yang tepat berdasarkan pengetahuan dalam ilmu perniagaan.
Ketua Pegawai Perniagaan RichWorks, Radz Mohd berkata asas pemasaran ialah apabila pengguna sedar dan tahu mengenai kewujudan sesebuah perniagaan yang mampu menarik perhatian mereka.
“Paling penting ialah orang nampak, percaya dan suka dengan produk kita, kemudian baru mampu membuatkan mereka membeli.
“Saya juga percaya usahawan perlu ada ilmu berkaitan perniagaan yang memambantu mereka merencana pemasaran dengan lebih baik dan mencapai sasaran,” katanya.
Radz menjelaskan mengenai perkara itu di dalam sidang media sempena Program Nak Ubah Hidup 2023 (NUH2023) anjuran RichWorks International Sdn Bhd (RichWorks) yang di Setia City Convention Centre, Setia Alam, pada Sabtu.
Tambah Radz, golongan selebriti ialah satu daripada kaedah pemasaran yang boleh digunakan namun pada masa yang sama apa yang lebih penting ialah memastikan usahawan faham cara untuk mencapai objektif yang diinginkan.
“Seperti saya katakan tadi, selebriti adalah satu daripada kaedah yang boleh digunakan, tetapi ada cara lain yang juga efektik dalam pemasaran. Apa yang penting kena ada pengetahuan serta ilmu mengenai perniagaan,” katanya lagi.
Beliau berkata demikian ketika mengulas pertanyaan mengenai terdapat usahawan yang melahirkan rasa kecewa apabila melaburkan duit hingga ratusan ribu ringgit pada golongan selebriti untuk tujuan promosi pemasaran namun gagal serta tidak memberikan impak.
Terdahulu, Radz berkata lebih 6,000 orang menyertai program NUH2023 selama tiga hari yang merupakan inisiatif mentor usahawan terkenal, Datuk Dr Azizan Osman dalam membantu orang ramai terutama bangsa usahawan dalam dan luar negara pada permulaan tahun 2023.
“Kami sendiri gembira dengan bilangan yang hadir selepas program ini diadakan semula pasca pandemik. Ia satu isyarat yang sangat baik di mana semua pihak bersemangat untuk menaik taraf hidup masing-masing selepas kita diuji dengan pandemik Covid-19.
“Paling menarik 70 peratus mereka yang hadir ialah golongan berumur 30 tahun ke bawah iaitu golongan muda yang bersemangat tinggi dan agresif untuk mengubah nasib mereka,” katanya.
Tambah Radz, peserta-peserta NUH akan diberi reset fokus diri agar mereka lebih jelas terhadap potensi dan kemampuan diri. Mereka kemudian kenal pasti matlamat hidup dan halangan kejayaan seseorang dalam ubah hidup.
“Misi Dr. Azizan dan RichWorks adalah untuk memberi manfaat kepada orang ramai melalui ilmu dan panduan yang telah terbukti membantu ramai orang sejak RichWorks ditubuhkan pada 2008,” katanya.
beliau berkata RichWorks juga bersedia untuk bekerjasama dengan agensi-agensi kerajaan mahupun kerajaan negeri dalam usaha memperkasakan bangsa usahawan di seluruh negara pada 2023 yang dijangka lebih mencabar, kata Radz.
RichWorks juga dipilih menjalin kerjasama dengan Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat dan Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah untuk menjalankan program latihan keusahawanan.
RichWorks turut menjalin kerjasama dengan Kementerian Pariwisata dan Ekonomi Kreatif Indonesia dalam melatih dan membimbing bangsa usahawan dan bakal usahawan secara online mahupun program secara bersemuka.
Untuk berita terkini hiburan dalam dan luar negara, jangan lupa ikuti kami di Telegram rasmi Media Hiburan. Klik Di Sini
SeeNI semua! MEDIA HIBURAN ada gossip hangat nak dikongsi! Download aplikasi seeNI sekarang!
Pelakon Diana Danielle tetap menyambut Aidilfitri dengan ceria walaupun dua anaknya, Muhammad dan Nur Aurora, beraya bersama bekas suaminya, Farid Kamil, tahun ini.