Processed with VSCO with b1 preset

Pelakon dan pengacara Yatt Hamzah meluahkan rasa syukur kerana anak, Suci Hayfaa Medina semakin membesar dengan sihat dan baik.

Tambahan pula, hari ini genap usianya yang ke 1 tahun 8 bulan.

“Haaa tengok tu.. Bila Subuh je dia mesti bangun.. Kali ni lepas Bonda solat Subuh. Selalunya sebelum Subuh.

“Sibuklah ambil tudung kecik dia dlm laci, terus sujud di sejadah. Lucu kdg2 tgk.

“Selagi Bonda x tidur sebelah dia, tahan jelah mata tu kan anak.. Dah main, makan, main blk, penat dlu baru dia meragam nak tidur blk.

“Begitulah rutin harian @sucihayfaamedina
Harini 1 Dec 2019 Medina genap 1 tahun 8 bulan. 4 bulan je lg nak 2 tahun,” tulisnya.

Malah, Yatt menyatakan bahawa anaknya yang dilahirkan seberat 3.33kg itu akan bergelar kakak tidak lama lagi.

“Bulan ni Dec in shaa Allah dia akn jd kakak, bukan Bongsu lg.. Sikit je lg.. Hehehe.. Syg Bonda, Medina ttp Bonda’s small manje baby sama mcm kakak2 mu yg lain..

“Ya Allah terima kasih.. Jadikan #sucihayfaamedina anak yg Solehah.. Aameen,” kongsinya yang kini sedang hamil anak keempat.

View this post on Instagram

Haaa tengok tu.. Bila Subuh je dia mesti bangun.. Kali ni lepas Bonda solat Subuh. Selalunya sebelum Subuh. Sibuklah ambil tudung kecik dia dlm laci, terus sujud di sejadah. Lucu kdg2 tgk. Selagi Bonda x tidur sebelah dia, tahan jelah mata tu kan anak.. Dah main, makan, main blk, penat dlu baru dia meragam nak tidur blk. Begitulah rutin harian @sucihayfaamedina Harini 1 Dec 2019 Medina genap 1 tahun 8 bulan. 4 bulan je lg nak 2 tahun. Bulan ni Dec in shaa Allah dia akn jd kakak, bukan Bongsu lg.. Sikit je lg.. Hehehe.. Syg Bonda, Medina ttp Bonda's small manje baby sama mcm kakak2 mu yg lain..😘🤗♥️ Ya Allah terima kasih.. Jadikan #sucihayfaamedina anak yg Solehah.. Aameen.. 🤲😇 . . @sucihayfaamedina #yattmengayat #fromtheheartofamujahidah #darihatiseorangmujahidah #lilMujahidah #suci #anak2Bonda #SiBibirMerah #LilSuci #Medina #medina1tahun8bulan

A post shared by Yatt Hamzah (@yatthamzah_suci) on

Sementara itu, kanak -kanak tersebut turut mempunyai akaun IG sendiri yang kini memiliki lebih 3,000 pengikut.

View this post on Instagram

Medina si pemakan..Badan kecil, Selera besar.. Alhamdulillah esok 1 Dec, dia genap 1 tahun 8 bulan. Anak yg senang jaga, sempoi & pandai bawa diri.. Semua benda nak buat sendiri. Plg Bonda x tahan dia kuat sepahkan barang2, memanjat & melompat. Setahun dah pandai berlari..dan makin laju dia berlari.. Alhamdulillah Bonda syg sgt kat anak BONGSU bonda ni. Tapi bulan depan Dec dia TAK BONGSU dah.. Adik dia akan ganti KEBONGSUAN dia.. So Bonda nak spam banyak2 gambar dia sebelum dia turun takhta bongsu tu..👶😅😘🤗♥️ . PLEASE AUNTY2 UNCLE2 DOAKAN #SUCIHAYFAAMEDINA JADI ANAK SOLEHAH..🤲 . @sucihayfaamedina #yattmengayat #fromtheheartofamujahidah #darihatiseorangmujahidah #lilMujahidah #suci #anak2Bonda #SiBibirMerah #LilSuci #Medina #medina1tahun8bulanesok

A post shared by Yatt Hamzah (@yatthamzah_suci) on

Terdahulu, Yatt mendirikan rumah tangga dengan juruvideo Mohamad Zulfahdli Khairuddin pada Februari 2016.

Pasangan ini dikurniakan dua cahaya mata Suci Humaira Iqlima, 3, dan Suci Hayfa Medina yang baru mencecah usia setahun.

Yatt turut mempunyai seorang lagi anak, Suci Hanania Malika, 7, hasil perkahwinannya terdahulu dengan Abdul Mutalib Shukor.

Foto: Instagramn Yatt Hamzah