Ada Netizen Tak Senang Gurauan Uyaina Arshad Ingin Tarik Bella Dally Ke ‘Neraka’

Tidak dinafikan dalam menjalani kehidupan seharian, kita memerlukan bahan hiburan dan gurauan agar hari-hari yang dijalani dapat memberikan tenaga positif buat seseorang individu itu.

Salah satunya, dengan bergurau sesama rakan juga boleh membuatkan hidup ceria dan bahagia.

Hal ini tidak terkecuali buat Uyaina Arshad dan rakan baiknya, pelakon Bella Dally yang sering bergurau antara satu sama lain seperti mana yang ditunjukkan mereka menerusi platform media sosial masing-masing.

Namun, baru-baru ini gurauan Uyaina dikecam segelintiri netizen yang mana menyifatkan video yang dikongsikannya itu sesuatu yang tidak patut dimuat naik oleh pelakon dan pengacara itu.

Menerusi perkongsian di akaun TikTok miliknya, Uyaina membuat gerakan bibir ‘lip sync’ dan gaya mengikut audio yang kini menjadi trend di aplikasi tersebut.

“Tuhan, jika suatu hari aku masuk neraka.. maka, masukkanlah juga temanku. Temanku lebih banyak salah daripada aku. Masa aku (tak mungkin aku) masuk sendiri Tuhan,” katanya sambil menarik Bella masuk ke dalam ‘frame’ rakaman.

IKLAN
@uyaina Kawan siapa macam ni? 🙃 #foryou #foryoupage #fyp ♬ suara asli – Moodnya 🍃

Menjenguk di ruangan komen, rata-rata netizen berasa kurang senang dengan perkara itu walaupun mengetahui ia hanya sekadar gurauan sahaja.

Menurut mereka, kata-kata yang diungkapkan adalah satu doa serta menyifatkan tidak pernah ada manusia yang ingin menjadikan neraka sebagai tempat ‘persinggahan’ terakhir mereka.

“Syurga neraka pun jadi gurauan.

“Kalau kita tahu seksa neraka macam mana, orang yang paling kita benci dalam dunia pun kita tak nak dia masuk neraka.

“Nauzubillah, neraka tu dia buat main-main je, kita ni tiap-tiap kali lepas solat minta tak nak masuk neraka.

Ada Netizen Tak Senang Gurauan Uyaina Arshad Ingin Tarik Bella Dally Ke ‘Neraka’

“Kalau di WHI (Wanita Hari Ini) nampak bijak bercakap, tapi benda-benda macam ini tak boleh fikir.

IKLAN

“Jangan kerana trending, kita dah melampaui batas.

“Kalaulah mereka ketahui azab neraka sebenar bagaimana, nescaya sebut neraka pun tak berani,” komen sebahagian netizen.

Untuk berita terkini hiburan dalam dan luar negara, jangan lupa ikuti kami di Telegram rasmi Media Hiburan. Klik di sini.

Sumber:  TikTok Uyaina Arshad