[VIDEO] “Aku Yang Mencuci Uri Anak-Anakku Ini, Aku Menjaga Siang Malam,” – Luahan Sayu Sajat

Pengasas kosmetik yang kini bergelar penyanyi, Nur Sajat awal pagi tadi ada memuat naik sepotong video sayu menerusi Instagram. Video tersebut antara lain berkongsi mengenai kisahnya bersama dua anak angkatnya itu.

“Sedih bila nak menceritakan kehidupan kami… di pagi subuh ini,saya terjaga dalam mimpi..Ya Allah…kenapa anak syurga ini kau jodohkan pada ku?? Apa dosa anak kecil ini Ya Allah??salah aku yang hina menjaga anak anak syurga ini Ya Allah aku tahu,aku mempunyai sifat kekurangan pada diri ku,tak bererti aku tak mampu mendidik anak anak ku ke arah kebaikkan.

 

“Terpanggil di sini,ingin menceritakan anak kembarku..di lahir serba kekurangan,aku yang mencuci uri anak2 ku ini,aku yang menjaga siang dan malam,malah sampai aku tak cukup tido menjaga anak anak ku ini..sungguh tertib aku menjaga,sampai nyamuk pun aku tak bagi gigit.. bertapa sayangnya aku pada anak anak kembarku.. sedih aku nak luahkan,” tulis Sajat.

Pada masa sama, penyanyi lagu Bobo Di Mana ini juga mengakui dia tidak meminta untuk ‘dijodohkan’ dengan dua anak syurga itu.

“Aku pun tak meminta aku di jodohkan anak anak syurga inj,dan aku pun tak minta aku lahir sebegini rupa.. pernah aku berkata pada mak dan ayah ku,kenapa mak ayah tak bunuh jer sajat time kecik lagi.. bila mak ayah tahu sajat serba kekurangan..tapi ini semua takdir syg.. mak mana sanggup membunuh anaknya.. sesungguh nya selalu berpesan untuk aku menerima qada dan qadar.. mungkin semua orang tak memahami..tetapi ini yang di namakan kehidupan.. termasuk anak anak ku.. saya menjaga anak saya dengan baik.

 

“Bila besar nanti,dengan name Allah,tak kan ku meminta belasan jasa untuk anak anak baik ini.. bagi aku sudah melaksana tanggungjawab dengan baik untuk membesarkan anak anak ku.. cukup lah setakat itu sahaja.. tak meminta apa apa pun.. cuma aku pinta pada korang semua.. jangan lah HINA ATAU KUTUK harta ku ini,” kongsinya lagi.

Sajat turut menegaskan sekiranya netizen ingin mengutuk atau mencaci, hinalah dirinya sahaja dan usahlah mengutuk dua anak kesayangannya itu.

IKLAN

“Kalau anda semua nak kutuk dan hina ,hina lah saya seorang..tak kisah lah nak hina sampai saya menjadi arwah pun tak apa..kutuk lah.. tapi jangan lah anda KUTUK ANAK ANAK SAYA. Sedih bila kalian mengata anak anak ku yang tak bersalah ini.

 

“Ku harap baik baik dari kalian semua.. semoga di hari baik ini.. kita saling bersangka baik,walaupun aku bukan terbaik di mata Allah…amin…salam,” katanya panjang lebar.

View this post on Instagram

Sedih bila nak menceritakan kehidupan kami… di pagi subuh ini,saya terjaga dalam mimpi..Ya Allah…kenapa anak syurga ini kau jodohkan pada ku?? Apa dosa anak kecil ini Ya Allah??salah aku yang hina menjaga anak anak syurga ini Ya Allah?aku tahu,aku mempunyai sifat kekurangan pada diri ku,tak bererti aku tak mampu mendidik anak anak ku ke arah kebaikkan..terpanggil di sini,ingin menceritakan anak kembarku..di lahir serba kekurangan,aku yang mencuci uri anak2 ku ini,aku yang menjaga siang dan malam,malah sampai aku tak cukup tido menjaga anak anak ku ini..sungguh tertib aku menjaga,sampai nyamuk pun aku tak bagi gigit.. bertapa sayangnya aku pada anak anak kembarku.. sedih aku nak luarkan..aku pun tak meminta aku di jodohkan anak anak syurga inj,dan aku pun tak minta aku lahir sebegini rupa.. pernah aku berkata pada mak dan ayah ku,kenapa mak ayah tak bunuh jer sajat time kecik lagi.. bila mak ayah tahu sajat serba kekurangan..tapi ini semua takdir syg.. mak mana sanggup membunuh anaknya.. sesungguh nya selalu berpesan untuk aku menerima qada dan qadar.. mungkin semua orang tak memahami..tetapi ini yang di namakan kehidupan.. termasuk anak anak ku.. saya menjaga anak saya dengan baik,bila besar nanti,dengan name Allah,tak kan ku meminta belasan jasa untuk anak anak baik ini.. bagi aku sudah melaksana tanggungjawab dengan baik untuk membesarkan anak anak ku.. cukup lah setakat itu sahaja.. tak meminta apa apa pun.. cuma aku pinta pada korang semua.. jangan lah HINA ATAU KUTUK harta ku ini???..kalau anda semua nak kutuk dan hina ,hina lah saya seorang..tak kisah lah nak hina sampai saya menjadi arwah pun tak apa..kutuk lah.. tapi jangan lah anda KUTUK ANAK ANAK SAYA???sedih bila kalian mengata anak anak ku yang tak bersalah ini..ku harap baik baik dari kalian semua.. semoga di hari baik ini.. kita saling bersangka baik,walaupun aku bukan terbaik di mata Allah…amin…salam??

A post shared by NUR SAJAT 02 (@nursajat02) on

Sebelum ini, usahawan berkenaan pernah menegur individu yang mengutuk dalam cara melampau terhadap kedua-dua anaknya itu hingga dirinya pernah berniat mahu mengambil tindakan undang-undang kepada individu tersebut.

Bagaimanapun, kes itu sudah pun selesai apabila netizen terlibat difahamkan sudah pun meminta maaf kepadanya.

IKLAN

Foto: Instagram Sajat