“Tiba-Tiba Rody Tidur Menggeletar, Risau Sebab Dia Ada Asthma,” – Niena Azman Dedah Suami Positif Covid-19, Anak Tidak Dijangkiti

Isteri kepada Rody Kristal, Niena Azman berkongsi khabar duka apabila suaminya disahkan positif Covid-19.

Menurut Niena, Rody atau nama lengkapnya, Mohd Rodi Baharuddin dijangkiti wabak berkenaan selepas dipercayai mempunyai kontak rapat dengan ahli keluarga yang turut positif.

“Seterusnya bila kenderaan utama xde, maka mcm2 la jadi.. sewa kete, pnjm kete org.. last tu niena beli balik kete niena dekat adik (satria neo) masa semua2 berlaku.

“Kami sekeluarga tumpang rumah mak dan ayah.. hampir sebulan la ddk kt rumah mak ayah.. jadi smlm adalah impak plg besar dlm hidup niena.. rasa down sgt.

“Bermula adik ipar rody disahkan positif, kemudian adik rody..malam tu tiba2 rody tido menggeletar, yg niena risau sgt sb dia ada asthma pagi esok buat swab.. dia positif ..,” tulisnya.

IKLAN

Di samping meluahkan rasa sedih, ibu kepada dua cahaya mata ini tetap rasa syukur apabila dia serta anak bebas daripada wabak penyakit berbahaya itu.

“Tuhan je tau mcm mne nk pengsan, niena ngn anak2 buat.. Alhamdullilah kami -ve.. mak ngn ayah pn sama cuma marisa +ve,” dedahnya lagi.

Dalam pada itu, Niena turut memberitahu Rody mulai mengalami beberapa gejala seperti sakit sendi, sakit kepala serta batuk-batuk.

“Rody mengadu, knp org ckp covid ni tipu, covid ni x sakit.. dr smlm dia mengadu sakit, sakit sendi, sakit kepala, batuk.

“Niena xtau nk tlg mcm mne.. tawakal dan berdoa je.. moga dia kuat.

IKLAN

“Nak cerita pnjng lg tp itu la antara kisah mcm mne terjadi.. selama ni kami sekeluarga sgt hati2.. sblm ni 2 kali kene kuarantin sb ada close contact.

“But today, it real! Mgkin org ckp itu dan ini, tp hanya menghadapi je tau mcm mne.. Buat sella, adi dan marisa.. korang kene kuat ya, semoga tiada yg memudaratkan,” tulisnya lagi.

Menerusi ruangan komen, para peminat turut sama rasa simpati dan turut mengirimkan doa serta ucapan positif mengharapkan agar semuanya dipermudahkan.

Foto: Instagram Niena Azman