“Ada Juga Yang Kadang Bertanya Tu Boleh Mengguris Hati Kita,” – Izzue Islam Mengaku Pernah Stres ‘Digasak’ Pertanyaan Soal Anak

Pelakon dan penyanyi, Izzue Islam mengakui pernah berasa tertekan apabila ramai yang sering bertanyakan tentang soal cahaya mata.

Izzue dan isterinya, Awin Nurin yang mendirikan rumah tangga sejak lebih tujuh tahun lalu.

Menerusi program bual bicara Wanita Hari Ini di TV3, Izzue tampil sebagai tetamu jemputan untuk berkongsi pendapat membincangkan topik bertajuk ‘Anak Penentu Bahagia’ bersama penonton.

Dia antara lain memberikan respon bercakap mengenai hal berkaitan.

“Tidak dinafikan seperti yang kita tahu anak ni akan bagi kita kebahagian, keceriaan dalam rumah tangga tapi macam saya dah alami dan kami dah berkahwin hampir 7 tahun masih belum lagi menimang cahaya mata.

IKLAN

“Pada awalnya, memang ada rasa stres bila balik kampung jumpa kawan-kawan, kita dah 3-4 tahun kahwin kawan baru sahaja kahwin dah dapat anak.

“Bila ada yang bertanya tu memang tak nafikan ada rasa stres, kecil hati juga kadang-kadang tu.

“Ada yang tanya serius memang nak tahu kita bila nak dapat, tapi ada juga yang kadang-kadang bertanya tu boleh menyakitkan dan menguris hati kita,” luahnya.

Dalam pada itu, Izzue berkata dia dan isteri sentiasa bersikap positif dan berfikir secara rasional untuk berhadapan dengan pertanyaan sedemikian.

“Macam mana kami menangani tekanan ni dari awal lagi saya dan isteri harus positif walaupun macam saya cakap tadi ada pertanyaan yang kita boleh terima ada tidak yang kadang-kadang tu kita rasa kau ni nak tanya ke nak menyakitkan hati aku?

“Jadi kami memang kena positif, macam mana cara kita jawab pertanyaan tu pun kena positif supaya orang tu tak rasa yang kita stres.

“Jangan tunjuk kat orang yang kita stres dan walaupun kami berdua belum dikurniakan cahaya mata, kami bahagia Alhamdulillah,” katanya.

IKLAN

Sekadar informasi, Izzue mendirikan rumah tangga bersama isterinya, Awin Nurin pada 2 Jun 2013.

Foto: Instagram Izzue Islam