Awal malam tadi, pengasas kosmetik, Datuk Seri Aliff Syukri sekali lagi meluahkan rasa terhadap isu melibatkan salah seorang anak angkatnya, Qayyum.

Perkongsian berkenaan dilakukan penyanyi Bobo Di Mana ini menerusi kapsyen terhadap sepotong video yang dimuat naik di Instagram.

Selain bertanya apa yang patut dilakukan, Aliff turut menitipkan nasihat kepada mereka yang berhasrat untuk mengambil anak angkat.

“Adakah patut saya buat..dan apakah nasib budak tak berdosa ni?? Dekat dunia ni byk org suka menipu. Nasihat saya kepada mereka yg ambik anak angkat lebih baik putuskan sahaja hubungan dgn mak kandung.

“Sbb selagi mereka ada hubungan dgn kita kita akan tambah pening walaupun terasa berdosa sbb sy dah alami dok baik2 berwussp kasi pic anak setiap bulan dan kasi mereka jumpa lps tu kutuk kita belakang.

“Memang kita dah ada surat peguam bagai tpi sbb terlalu memerhati anak dia ni kita rimas ..nasib baik minah tu mak ayah dia org luar kalau tak jadi benda yg sama…lain kali dah tahu diri tu sempurna jgn diberi anak kat org lain…jaga jee dr lahir.. yg sy ni baik sgt mereka nak jumpa saya kasi sbb KESIANNN LPS TU KITA DIHINA DAN DIKUTUK,” kongsinya.

Pada masa sama, Aliff turut mengingatkan penjaga kepada yang berkenaan.

“Ingat sikit siapa jaga awak dulu?? waktu awak beranak dan jaga awak siapa bayar??.. bila dah comel sehat lain pulak jadinyaaa…lain kali mintak time anak sakit masa separuh buta keluar air mata darah..cost rawat je rm6k.

“Kita ni jaga kucing dari kecik pun kita syg..apakah lagi manusia yg dijaga dari dalam perut …sesuaka hati jeee kasi dan ambil kalau tau mcm ni jangan wussp saya nak kasi anak tuu…

“Mereka ingat kita ni hotel tempat jaga anak mereka? Kita habis duit bukan skit …aiyoo .. nak mengutuk tuu lain kali berpada2 kita jaga anak awak ni sehat walawiat.. utk makluman smua kebajikan masyarakat siap lawat 2kali anak2 awak ni.

“Cek smua okey atau tak ada masalah sehat jeee.. susu nen tau bukan cap ayam yom minum, sakit hospital swasta.. maid khas jaga anak awak.. awak sesuka hati komplain..bukan kita tak tau dia tu ada anak lain dan smua anak dia kasi kat org,” tulis Aliff panjang lebar.

View this post on Instagram

adakah patut saya buat..dan apakah nasib budak tak berdosa ni?? . . Dekat dunia ni byk org suka menipu.. Nasihat saya kepada mereka yg ambik anak angkat lebih baik putuskan sahaja hubungan dgn mak kandung sbb selagi mereka ada hubungan dgn kita kita akan tambah pening walaupun terasa berdosa sbb sy dah alami dok baik2 berwussp kasi pic anak setiap bulan dan kasi mereka jumpa lps tu kutuk kita belakang..memang kita dah ada surat peguam bagai tpi sbb terlalu memerhati anak dia ni kita rimas ..nasib baik minah tu mak ayah dia org luar kalau tak jadi benda yg sama…lain kali dah tahu diri tu sempurna jgn diberi anak kat org lain…jaga jee dr lahir.. yg sy ni baik sgt mereka nak jumpa saya kasi sbb KESIANNN LPS TU KITA DIHINA DAN DIKUTUK.. . . ingat sikit siapa jaga awak dulu?? waktu awak beranak dan jaga awak siapa bayar??.. bila dah comel sehat lain pulak jadinyaaa… lain kali mintak time anak sakit masa separuh buta keluar air mata darah..cost rawat je rm6k… kita ni jaga kucing dari kecik pun kita syg..apakah lagi manusia yg dijaga dari dalam perut …sesuaka hati jeee kasi dan ambil kalau tau mcm ni jangan wussp saya nak kasi anak tuu… mereka ingat kita ni hotel tempat jaga anak mereka? Kita habis duit bukan skit …aiyoo .. nak mengutuk tuu lain kali berpada2 kita jaga anak awak ni sehat walawiat.. utk makluman smua kebajikan masyarakat siap lawat 2kali anak2 awak ni…cek smua okey atau tak ada masalah sehat jeee.. susu nen tau bukan cap ayam yom minum, sakit hospital swasta.. maid khas jaga anak awak.. awak sesuaka hati komplain..bukan kita tak tau dia tu ada anak lain dan smua anak dia kasi kat org..

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on

Terdahulu, difahamkan ibu kandunga kepada Qayyum mahu menjaga kembali kanak-kanak itu selepas heboh yang kononnya, ada kemungkinan Qayyum tidak dilayan dengan baik.

Bagaimanapun, perkara tersebut dinafikan Aliff dan isterinya, Datin Seri Nur Shahida. Sementara itu menengah di ruangan komen, para pengguna media sosial memberikan reaksi serta komen pelbagai terhadap perkongsian berkenaan.

#MHlive wow MH tengah usha resort Datuk Aliff Syukri, sesambil hadir ke sesi pemberian zakat olehnya kepada pelajar memerlukan. Merajuk, sentap ke Datuk Aliff tetap the one! Jom usha resort dia. Siap ada ZOO ok!!!!

Posted by MEDIA HIBURAN on Sunday, 11 November 2018

Foto: Instagram Aliff Syukri

Apa Kata Anda