“Kahwin Di Siam Itu Adalah Tidak Benar,” – Serina Redzuawan Tampil Beri Penjelasan, Minta Hormat Keluarga Mentua

Pelakon dan usahawan, Serina Redzuawan telah mendirikan rumah tangga dengan jejaka pilihan hatinya yang dikenali sebagai Aidid, pada pagi Jumaat lalu.

Namun, Serina didakwa telah bernikah di Thailand seperti yang dimaklumkan oleh bapanya, Datuk Cef Wan di akaun Instagram miliknya.

Lalu, Serina tampil memberikan penjelasan mengenai perkara tersebut dan memberitahu telah melangsungkan pernikahan bersama suaminya di Malaysia.

“Assalamualaikum, tujuan post Serina hari ni nak jelaskan kekeliruan dan nak minta netizen jangan mudah nak hukum orang lain dengan menambah fitnah kepada Serina & Suami.

“Lepas papa tulis dia tak tau kami nikah, dan dia kata kami kawin di siam itu adalah “TIDAK BENAR” KAMI BERNIKAH DI SEBUAH NEGERI DALAM MALAYSIA.

“*Jadi berhentilah buat tuduhan serta fitnah , besar dosa nya nak menjawab di akhirat kelak. Sebab itu kalau kita tak tau jangan kita memandai nak komen dan hentam org lain.

IKLAN

“Secara jujur papa dah tau kami nikah i dah maklum kan pada papa, suami pun dah berjumpa dengan papa.

“Also i nak jelaskan Suami i bukan suami orang duda , sebelum kenal i pun mereka dah ada masalah perkahwinan jarak jauh dan mereka belum ada zuriat. Jangan menuduh Suami i yang tak benar.,” tulisnya.

Dalam pada itu, Serina meluahkan rasa terkejut atas perkara yang berlaku dan berharap orang ramai tidak terus memberikan tohmahan serta fitnah kepada dirinya.

“* I pun terkejut papa cakap kami kawin di Siam, fikir lah Logik border pun tutup mana ada bukak, Astaghfirullahalazim, cuba doakan yang baik baik jangan jadikan social media tempat tambah dosa mengumpat, fitnah dan maki hamun org lain.

“Semua yang terjadi atas izin Allah jodoh kami dah tertulis. Memang I akui ramai yg hasut papa dan cucuk papa macam macam suka tengok keluarga kami hancur.

“I always respect my father. Kami tak ada masalah pun selama ni. Infact papa sendiri ada post di IG dia sebelum ni dia restu hubungan kami bernikah benda baik halal kan hubungan di tuntut dalam Islam.

“Siap cakap makan makan di Restoran Papa je nanti utk kenduri jamuan doa selamat. Apa pun i maafkan org yang fitnah dan cuba hancurkan keluarga kami moga Allah beri org ini hidayah.

“Tolong hormat juga keluarga belah mertua Serina. Mereka pun ada perasaan. Akhir kata Doakan perkahwinan kami bahagia hingga akhir hayat.,” tulisnya lagi.

IKLAN

Sekadar informasi, Sereina sebelum ini pernah mendirikan rumah tangga dengan Gavin atau nama Islamnya Salahudin sebelum bercerai pada tanggal 1 Ogos 2017.

Hasil perkongsian hidup, mereka telah pun dikurniakan dua orang cahaya mata iaitu Tristan Tareef dan Isabella Saffiya.

Foto: Instagram Serina Redzuawan