“Jangan Kau Kawin Dok Ngangkang Kat Rumah Tak Kerja,” – Shakilla Khoriri

Kehidupan rumah tangga selepas kehadiran insan baru boleh mengubah seluruh rutin hidup.

Misalnya pelakon, Shakilla Khoriri mengakui kemunculan Ameena dalam hidup adalah satu keajaiban.

Malah, dia sendiri tidak pernah menyangka akan melalui fasa mengandung dan melahirkan anak.

“Dulu sebelum ada Ameena aku dengan Fizi suka menari. Gemar sangat! Walaupun jenis tarian level -10.

“Rasa kejap je eh dah ada Ameena. Budak ni pun dah nak masuk 4 bulan.
Dalam takut2 kitaorang nak besarkan dia. Dalam percaya tak percaya aku boleh mengandung dan ada anak ke tak sebelum ni,” ulasnya.

Langit tidak selalu cerah, pertelingkahan sering kali terjadi dalam soal penjagaan anak, namun dia bersyukur semuanya dihadapi dengan terkawal.

“Semua yang ada sekarang tak terjangka. Syukur Alhamulillah setakat hari ni aku dengan fizi boleh handle bad or good situatation dalam keadaan sangat terkawal.

IKLAN

“Tapi tak dinafikan kadang bila ribut mendatang masing2 Ada jugaklah yang keras kepala.
Gaduh perang tak pernah, merajuk banyak kali.

“Seronok sebenarnya handle anak kecil ni. Mencabar macam panjat gunung nuang,” jelasnya lagi.

Dia turut menegaskan segala yang diluahkan hanyalah sekadar perkongsian dan ambillah sisi positif dalam apa yang disampaikan.

“Penat tapi so much fun tau i tell you. Kadang untuk teruskan hidup kena selalu positive.
Jangan mengata orang sebab nanti berbalik dekat kita semula. Jangan menunjuk sebab orang sekarang ramai yang gila babi tak boleh tengok orang senang.

“So ada benda yang di share kan itu sekadar perkongsian supaya kita semua boleh ambil yang positive dan tinggalkan nagative dalam alam rumah tangga.

“Setiap posting tidak lah dengan niat menunjuk atau apa. Sekadar semangat kepada semua yang terbaca atau tertengok untuk hargai pasangan masing2,” tulis pelakon drama Adam Dan Hawa.

Malah, tegasnya lagi, biarpun Allah telah menjanjikan rezeki selepas berkahwin dan mendapat anak, namun apa yang penting, usaha.

IKLAN

“Janji Allah, bila berkawin akan ada rezeki masing2. Dan ada juga rezeki yang datang tanpa henti bila ada anak. Cepat atau lambat.

“Tapi jangan kau kawin dok ngangkang kat rumah tak kerja tak usaha.Lepas tu kau pegang janji Allah yang rezeki lepas kawin dan lepas ada anak. Sengal otak ke?

“Maaf andai terkasar bahasa. Hargai orang tersayang. Jangan give up dalam hidup.
Be positive. Bersihkan hati. Jauh sikap dengki iri hati. Support each other. Love yourself and make it all happen,” tulisnya panjang lebar.

View this post on Instagram

#💋• . Dulu sebelum ada Ameena aku dengan Fizi suka menari. Gemar sangat! Walaupun jenis tarian level -10 😂 . . Rasa kejap je eh dah ada Ameena. Budak ni pun dah nak masuk 4 bulan. Dalam takut2 kitaorang nak besarkan dia. Dalam percaya tak percaya aku boleh mengandung dan ada anak ke tak sebelum ni. . Semua yang ada sekarang tak terjangka. Syukur Alhamulillah setakat hari ni aku dengan fizi boleh handle bad or good situatation dalam keadaan sangat terkawal. . . Tapi tak dinafikan kadang bila ribut mendatang masing2 Ada jugaklah yang keras kepala. Gaduh perang tak pernah, merajuk banyak kali. 😂 . . Seronok sebenarnya handle anak kecil ni. Mencabar macam panjat gunung nuang 🤣 . Penat tapi so much fun tau i tell you. Kadang untuk teruskan hidup kena selalu positive. Jangan mengata orang sebab nanti berbalik dekat kita semula. Jangan menunjuk sebab orang sekarang ramai yang gila babi tak boleh tengok orang senang. . So ada benda yang di share kan itu sekadar perkongsian supaya kita semua boleh ambil yang positive dan tinggalkan nagative dalam alam rumah tangga. . . Setiap posting tidak lah dengan niat menunjuk atau apa. Sekadar semangat kepada semua yang terbaca atau tertengok untuk hargai pasangan masing2. . . Janji Allah, bila berkawin akan ada rezeki masing2. Dan ada juga rezeki yang datang tanpa henti bila ada anak. Cepat atau lambat. . Tapi jangan kau kawin dok ngangkang kat rumah tak kerja tak usaha.Lepas tu kau pegang janji Allah yang rezeki lepas kawin dan lepas ada anak. Sengal otak ke? 🤣 . . Maaf andai terkasar bahasa. Hargai orang tersayang. Jangan give up dalam hidup. Be positive. Bersihkan hati. Jauh sikap dengki iri hati. Support each other. Love yourself, and, make it all happen 😘👌🏻

A post shared by SHAKILLA KHORIRI (@shakillakhoriri) on

Satu perkongsian yang cukup bermakna untuk diteladani.

Foto : Instagram Shakilla Khoriri