“Ibu Berpisah Dengan Dada Masa Umur Dia Setahun Sebulan, Masa Tu…,” – Aduhai…Perkongsian Fasha Sandha Fasal Ibu Dan Anak, Buat Ramai Sebak!

Semalam, pelakon Fasha Sandha ada memberikan nukilan buat anak keduanya, Putri Raysha Jemyma yang kini sudah pun menginjak usia 4 tahun.

Tulisnya seperti yang dipetik menerusi Instagram milik Fasha sendiri, dia berpisah dengan bekas suami, Jejai ketika usia kanak-kanak itu setahun dan ketika itu Jemyma masih kecil dan tidak tahu apa-apa.

“Terjaga dari tidoq sbb Elisya baru masuk bilik tadi, sampai sekarang takleh nak tidoq, jadi nak berkarangan sikit la.

Putri Raysha Jemyma, anak dara ibu umuq 4 tahun 2 bulan. Ibu berpisah dengan dada dia masa dia umuq setahun 1 bulan, masa tu dia kecik dan tak paham apa2.

“Tapi ibu besaqkan dia dan ajar dia kasih sayang.dari dia baby dia akan ikut ibu pi bagi makan kat ikan2… setiap minggu pastu kami akan cari waktu to feed ikan di tasik,”kongsi Fasha.

Pada masa sama, pelakon Teratai Kemboja ini turut berkongsi mengenai kisahnya bersama cahaya matanya itu.

IKLAN

View this post on Instagram

Terjaga dari tidoq sbb Elisya baru masuk bilik tadi, sampai sekarang takleh nak tidoq, jadi nak berkarangan sikit la.. Putri Raysha Jemyma, Anak dara ibu umuq 4 tahun 2 bulan. Ibu berpisah dengan dada dia masa dia umuq setahun 1 bulan, masa tu dia kecik dan tak paham apa2… tapi ibu besaqkan dia dan ajar dia kasih sayang.dari dia baby dia akan ikut ibu pi bagi makan kat ikan2… setiap minggu pastu kami akan cari waktu to feed ikan di tasik. dia paham ibu pesan, we must share our food. Dia letak dalam otak dia. Hari ni dia ajaq ibu benda baru, kena bagi semut makan, sbb semut lapaq. Adoi tak terpikir la pulak nak bagi semut makan… dia pulak ajar ibu. Inilah dia anak2…, kadang2 kita rasa kita banyak ajar depa, sebenarnya depa yang banyak ajar kita tentang kehidupan. Ibu mintak maaf sayang, sebelum ni ibu tak dapat bagi keluarga sempurna to u and abang, tapi ibu dah ajar kita semua untuk sayang menyayangi, jangan ada benci, hormat dan hargai orang sekeliling dan alam sekitar. Semoga anak2 ibu membesar dengan baik, sihat dan bijak. Jemyma suka buli ibu dan buat ibu penat, tapi ibu bersyukur sbb jemyma membesar dengan bijak , sihat dan pandai jaga hati orang. Abang pula jarang membuli ibu.. tapi kerenah jemyma ni selalu buat ibu rindu. Walaupun ibu penat… siapa rapat dengan ibu tau la… macam mana jemyma and rayfal. They’re my world. Ibu bersyukur sbb ibu mendapat hak penjagaan untuk anak2 ibu walaupun ibu kerja penat dan ibu tak banyak waktu utk diri sendiri. Ibu bersyukur…ibu yakin … tempat anak2 adalah pada seorang ‘ibu’..❤️ . Semoga lepas ni..keluarga kita akan sempurna diatas kehadiran keluarga baru dalam keluarga kita. Insyaallah,.. Ibu sayang Rayfal dan Jemyma, nyawa ibu. A mother is she who can take the place of all others but whose place no one else can take.❤️ . #iburayfalraysha

A post shared by Fasha Sandha (@fashasandha) on

“Dia paham ibu pesan, we must share our food. Dia letak dalam otak dia. Hari ni dia ajaq ibu benda baru, kena bagi semut makan, sbb semut lapaq. Adoi tak terpikir la pulak nak bagi semut makan… dia pulak ajar ibu.

“Inilah dia anak2…, kadang2 kita rasa kita banyak ajar depa, sebenarnya depa yang banyak ajar kita tentang kehidupan.

“Ibu mintak maaf sayang, sebelum ni ibu tak dapat bagi keluarga sempurna to u and abang, tapi ibu dah ajar kita semua untuk sayang menyayangi, jangan ada benci, hormat dan hargai orang sekeliling dan alam sekitar.

“Semoga anak2 ibu membesar dengan baik, sihat dan bijak. Jemyma suka buli ibu dan buat ibu penat, tapi ibu bersyukur sbb jemyma membesar dengan bijak , sihat dan pandai jaga hati orang.

“Abang pula jarang membuli ibu.. tapi kerenah jemyma ni selalu buat ibu rindu. Walaupun ibu penat… siapa rapat dengan ibu tau la… macam mana jemyma and rayfal. They’re my world,” katanya lagi.

Malah, Fasha juga bersyukur kerana ia sebagai ibu dia mendapat hak penjagaan kedua-dua anaknya.

“Ibu bersyukur sbb ibu mendapat hak penjagaan untuk anak2 ibu walaupun ibu kerja penat dan ibu tak banyak waktu utk diri sendiri. Ibu bersyukur…ibu yakin … tempat anak2 adalah pada seorang ‘ibu’…

IKLAN

“Semoga lepas ni..keluarga kita akan sempurna diatas kehadiran keluarga baru dalam keluarga kita. Insyaallah.

“Ibu sayang Rayfal dan Jemyma, nyawa ibu.
A mother is she who can take the place of all others but whose place no one else can take,” tulisnya panjang lebar.

Lalu, apa yang dikongsi Fasha turut membuatkan netizen meninggalkan komen yang pelbagai mengenai hubungan seoranf ibu dan anak.

Foto: Instagram Fasha Sandha