“Gaji Mak Lepas Potong Tinggal RM900, Tapi Cukup Sara Kami 13 Orang,”- Nourul Depp Kongsi Kisah Arwah Ibu Sebagai Jururawat

Penyanyi Nourul Depp ada memuat naik gambar beserta status berunsur nasihat buat orang ramai di luar sana.

Perkongsian itu dimuat naik anak kelahiran Pulau Pinang itu di Instagramnya.

“Assalamualaikum dan selamat pagi wahai yang rajin bekerja.

“Bekerja lah sebaiknya. Seikhlasnya dan sejujurnya. Rezeki dari Allah. Dia tahu siapa ikhls dan siapa tidak. Jika mahu rezeki dan peluang lebih baik, berusahalah tanpa complaint.

Dalam pada itu, Nourul ada menekankan jenis perkerjaan yang sering mencuri tulang.

“Ni ada jugak yang qeja nak gaji. Nak duit. Tapi qeja main main. Especially yang qeja di bahagian servis. Curi tulang, tak dnegaq cakap boss. Balik awai ikut suka hati. Buli kawan2 tempat kerja dan macam2 lagi..

IKLAN

“Gaji dia nak. Qeja tak betui. Complaint macam2. Dapat gaji pun dia compalint dia kta tak cukup. Macam mana nak cukup kalau hang tu qeja tak betui? Gaji banyak mana pun rasa tak cukup..

“Sebab apa? Sebab tak ikhlas dan tak jujur. Berkatnya rezeki itu andai kita berniat baik dalam pekerjaan. Buat baik sesama manusia. Ikhlas seikhlasnya..

View this post on Instagram

Assalamualaikum dan selamat pagi wahai yang rajin bekerja ❤️ . Bekerja lah sebaiknya. Seikhlasnya dan sejujurnya. Rezeki dari Allah. Dia tahu siapa ikhls dan siapa tidak. Jika mahu rezeki dan peluang lebih baik, berusahalah tanpa complaint . Ni ada jugak yang qeja nak gaji. Nak duit. Tapi qeja main main. Especially yang qeja di bahagian servis. Curi tulang, tak dnegaq cakap boss. Balik awai ikut suka hati. Buli kawan2 tempat kerja dan macam2 lagi. . Gaji dia nak. Qeja tak betui. Complaint macam2. Dapat gaji pun dia compalint dia kta tak cukup. Macam mana nak cukup kalau hang tu qeja tak betui? Gaji banyak mana pun rasa tak cukup . Sebab apa? Sebab tak ikhlas dan tak jujur. Berkatnya rezeki itu andai kita berniat baik dalam pekerjaan. Buat baik sesama manusia. Ikhlas seikhlasnya . Ini dari pengalaman adik saya dan juga arwah mak yang bekerja seikhlasnya. Semoga arwah mak berada di syurga teratas kerana budi dan tanggungjawabnya sebagai jururawat dibuat seikhlas dan sejujurnya dahulu. Aminnnn? . Langsung tak complain walaupun dah penat. Wanita bersalin back to back dalam sesuatu bulan tu. Tidoq pun tak cukup. Dengan anak anak lagi! Arwah mak the real captain marvel, the real wonder woman, the real superwoman. . Gaji mak lepas potong itu ini bukan banyakn pun. Tinggai lh rm900. Tapi cukup menyara kami 13 orang! Pasaipa? Pasai berkatnya pekerjaan dan rezekinya. . Kalau kita mahu rezeki lebih berkat. Lebih baik, buatlah sebaiknya, seikhlsnya , sejujurnya. . #nourulwahabdepp #yestowellness #divakuruselite #nourulqoutes #divakurusbynouruldepp #nourulshares #nouruldepp

A post shared by N O U R U L (@nouruldepp) on

Selain itu, Nourul ada berkongsi kisah dan pengalaman adik dan arwah ibunya ketika di alam perkerjaan.

“Ini dari pengalaman adik saya dan juga arwah mak yang bekerja seikhlasnya. Semoga arwah mak berada di syurga teratas kerana budi dan tanggungjawabnya sebagai jururawat dibuat seikhlas dan sejujurnya dahulu. Aminnnn

“Langsung tak complain walaupun dah penat. Wanita bersalin back to back dalam sesuatu bulan tu. Tidoq pun tak cukup. Dengan anak anak lagi! Arwah mak the real captain marvel, the real wonder woman, the real superwoman. .

IKLAN

“Gaji mak lepas potong itu ini bukan banyakn pun. Tinggai lh rm900. Tapi cukup menyara kami 13 orang! Pasaipa? Pasai berkatnya pekerjaan dan rezekinya..

“Kalau kita mahu rezeki lebih berkat. Lebih baik, buatlah sebaiknya, seikhlsnya , sejujurnya,” akhiri Nourul. 

Nourul memuat naik status berkenaan bersempena dengan Hari Wanita Sedunia pada Jumaat lepas dan memuji sikap adik dan arwah ibunya yang tidak pernah mengeluh ketika bekerja.

Foto :  Instagram Nourul Depp