“Doktor Monitor Jantung Saya, Kalau Lambat Boleh Bawa Maut,” – Bibir ‘Bengkak’ Disengat Tebuan, Harris Annuar Masuk Hospital

Pelakon, Harris Annuar berkongsi detik cemas saat bibirnya disengat tebuan awal pagi sewaktu dia sedang mandi untuk bersiap sedia bagi menunaikan solat Subuh.

Menurut Harris, insiden tersebut berlaku sewaktu dia sedang leka mencuci muka dan dia sendiri tidak perasan akan keberadaan tebuan tersebut di tualanya.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by BANGKITBOTAK (@harrisannuar)

Kejadian itu seterusnya telah menyebabkan bahagian atas bibirnya membengkak dengan agak besar.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by BANGKITBOTAK (@harrisannuar)

“Kisahnya begini, ketika itu saya tengah mandi untuk bersiap-siap menunaikan solat subuh. Sewaktu leka mandi kemudiannya saya pun mencuci muka. Air pada waktu itu memang sejuk sebab masih pukul 6 pagi.

IKLAN

“Selepas itu, rupanya ada seekor tebuan yang dah memang hinggap di tuala saya. Mulanya saya tak perasan. Selesai je saya bilas bahagian muka, saya terus ambil tuala untuk lap. Bila saya tekap muka dengan tuala, tebuan tu terperangkap diantara tuala dan muka saya.

“Lepas tu ‘zappp’ terus diketipnya di sini (bibir). Terus berubah bibir saya. Ini bukan filter ya. Saya pun tak boleh nak gelak kuat sangat sebab ada dekat hospital sekarang ni,” tulisnya.

Kisah yang turut dianggap lucu itu dikongsikan sendiri oleh pemenang tempat ke-3 Hero Remaja 2017 itu menerusi beberapa hantaran yang dimuat naik di laman Instagram.

Memetik laporan Remaja, Harris memaklumkan dia kini sedang mendapatkan rawatan di hospital sebagai langkah berjaga-jaga agar keadaan bibirnya itu tidak melarat.

“Saya sekarang berada dalam stage 2 yang menyebabkan tekanan darah menjadi rendah.

“Oleh itu, saya perlu ditahan di wad untuk menjalani rawatan susulan kerana doktor hendak monitor jantung saya. Doktor juga ada cakap tadi, kalau saya lambat bertindak sengat ni boleh membawa maut.

“Sekarang saya masih lagi di wad dan berharap agar korang semua boleh doakan kesihatan saya,” katanya seperti yang dipetik.

IKLAN

 

View this post on Instagram

 

A post shared by BANGKITBOTAK (@harrisannuar)

Dalam pada itu, Harris turut memaklumkan sekiranya tiada apa-apa yang serius, berkemungkinan besar dia akan dibenarkan pulang seawal-awalnya pada Sabtu.

Sehingga kini, video yang dimuat naik oleh Harris itu telah pun meraih lebih 200,000 jumlah tontonan selain turut dihujani ribuan komen.


Sumber: Instagram Harris Annur & Remaja