“Yang Memohon Macam Menakutkan, Mendesak Lain Macam,” – Abby Abadi Mohon Bersabar Tunggu Sumbangan, Akui Ada Terlepas Pandang

Abby Abadi menerusi laman Instagram miliknya mengakui runsing terhadap Wallet Kasih PKP yang diusahakan.

Jelas pelakon Gerak Khas itu, niat awalnya ialah bagi membantu golongan tersepit akibat Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) yang dilaksanakan.

Bagaimanapun, semakin ramai yang tampil mengharapkan sumbangan sehingga di luar kemampuannya untuk membantu.

Disebabkan itu wang dana dikumpul menerusi Wallet Kasih PKP.

Namun lebih merungsingkan apabila terdapat segelintir pula yang mendesak.

Jelas Abby lagi, ada kalanya dia terlepas pandang memandangkan jumlah permohonan yang diterima terlalu banyak.

“Darda cam runsing kenapa? Tapi nk bgtau Mama lagi runsing skrg ni, sbb apa? Wallet Kasih PKP.

IKLAN

“Ceritanya begini: Niat awal ajak kumpul Dana dalam Wallet Kasih PKP ini ialah utk membantu, supaya takde yg kelaparan.. terutamanya anak kecil, baby… tak sampai hati dengar ada yg tak mampu nk belikan anak susu sampai bg minum air sirap, teh o sampai muntah, cirit birit anak2 tu.

“Tak nak juga anak2 kehabisan pampers sampai ada yg ikat plastik dekat badan anak.

“Sebab taknak itu semua berlaku, jadi Sy usahakan membantu. Selalu Sy bantu sorang2, guna dana sendiri, tapi bila terlalu ramai yg minta dibantu, diluar kemampuan Sy dah.. sbb sejujurnya Sy ni sedang2 aje.

“Makin hari makin ramai merayu2 nk minta tolong, nk pinjam duit, sbb putus sumber pendapatan dalam tempoh PKP ni, jadi Sy tergerak nak ajak Sahabat2 disini bersama sebab klau guna duit sendiri, sehari rm5/10k, Sy mmg tak terkejar.

“Cumanya makin runsing bila hampir sebulan Wallet Kasih PKP ni, yg memohon mcm menakutkan pulak. Mendesak2 lain mcmz Dah dpt, minta pula utk mak ayah adik beradik, jiran tetangga.

“Pastu bila Sy masuk gambar ,suruh tengok DM, Sy masuk video suruh baca DM. Sabar jeee! Tambah Tension2 bila ada yg tulis kata dah DM 2/3 hari Sy tak respon, Sy tak baca. Kenapa?

“Aduhai.. Tak terkejar dik abg kakak, achik semua. Itu yg sebenarnya. Ramai sangat dalam DM Sy tu. Sy semalam buleh tag kurang dari 30org. Kadang Sy kurangkan sbb dah nak naik juling rasa transfer duit tak berhenti.

IKLAN

“Sejujurnya memang akan ada yg terlepas pandang, memang takkan mungkin Sy mampu penuhi kehendak semua.Jadi sabar & solat k.

“Mohon pada ALLAH supaya anda semua terpilih utk rezeki dari Wallet Kasih PKP ni ye,” kongsinya panjang lebar.

https://www.instagram.com/p/CAH4FGBDcGcSTm6VqVgy03FrkxbTlJ0JYyPE0s0/?igshid=1nk7b5dohtn60

Foto : Instagram Abby Abadi