“Orang Main Game Tak Ada Masa Depan,” – Nurhayati Diselar Konon Perempuan Malas? Ini Respon Tuan Badan!

Instafamous, Nurhayati Tahir berkongsi paparan mesej yang diterima daripada seorang individu yang mengecamnya.

Ia berpunca gara-gara kerap memuat naik posting mengenai ‘game’. Individu terbabit menyelar dirinya mendakwa dia sebagai wanita pemalas dan tidak mempunyai masa depan.

Wanita yang pernah tular dengan gaya percakapan lenggok ‘slang’ ala Thailand ini kemudian turut berkongsi sekeping artikel yang memaparkan bagaimana gamer menjana sehingga RM18,000 sebulan hasil bermain game.

“Orang main game tak ada masa depan? Cuba tanya streamer diluar sana , berapa income dorang dapat hasil daripada ” buang masa ” main game ni . Rezeki Allah datang dalam banyak cara.

IKLAN

“Parody sampah” & main game tu antara kerjaya saya juga walaupun tak seberapa hmm. Pemalas & habiskan beras mak bapak?

“Alamak, salah orang kot nak judge ni. Tak apa lah mungkin dia tak tahu , maafkan jelah. Tapi kalau bertanya sebelum menghina tu kan lebih baik?

“Takpela saya akan pastikan jodoh saya tu tak malang, jangan risau. Sebab saya boleh panjat pokok , menuai padi , naik basikal , berdikari , setia , boleh memasak serta pandai main game . Done promote diri sendiri.

“Nak juga tengok rupa sebenar , tapi sayang .. berselindung disebalik fake account. #btw saya selit sekali artikel tentang salah sorang streamer yg dah ” buang masa ” main game & berjaya,” kongsinya.

View this post on Instagram

Orang main game tak ada masa depan ?😌cuba tanya streamer diluar sana , berapa income dorang dapat hasil daripada " buang masa " main game ni . Rezeki Allah datang dalam banyak cara . "Parody sampah" & main game tu antara kerjaya saya juga walaupun tak seberapa hmm . Pemalas & habiskan beras mak bapak ? Alamak , salah orang kot nak judge ni .😅 Tak apa lah mungkin dia tak tahu , maafkan jelah . Tapi kalau bertanya sebelum menghina tu kan lebih baik ? Takpela saya akan pastikan jodoh saya tu tak malang , jangan risau . Sebab saya boleh panjat pokok , menuai padi , naik basikal , berdikari , setia , boleh memasak serta pandai main game . Done promote diri sendiri . 🥵 Nak juga tengok rupa sebenar , tapi sayang .. berselindung disebalik fake account . #btw saya selit sekali artikel tentang salah sorang streamer yg dah " buang masa " main game & berjaya .

A post shared by Yatt (@nurhayatitahirr) on

IKLAN

Netizen turut meninggalkan reaksi dan rata-rata menyokong kenyataan Nurhayati yang menyifatkan gamer mempunyai nilai kerjaya yang tinggi pada masa ini.

Foto : Instagram Nurhayati Tahir