“Duit Boleh Cari, Awak Tiada Pengganti,” – Instafamous, Asyalliee Dedah Sebab Pilih Suami Berbanding Lelaki Lain!

Sudah melayari bahtera perkahwinan selama dua tahun, instafamous, Asyallie  hari ini menyambut ulang tahun perkahwinan ke-2 tahun bersama suami tercinta, Eboy Arbaain.

Berita gembira itu dikongsikan Asya atau nama penuhnya Siti Syasya Rosaelmi di akaun Instagramnya.

“Happy Anniversary yang ke-2 tahun sayang @eboyarbaain .. Semoga cinta dan kasih sayang kita kekal sampai syurga . Masih banyak kita kena belajar lagi di alam perkahwinan ini .

“Gaduh hari hari tu perkara biasa gaduh manja , tapi kalau sampai masa bermanja , orang di keliling pun kita tak pedulikan.

“Terima kasih kerana terima saya seadanya , terima kasih kerana tahan dengan perangai saya yang saya rasa tiada lelaki lain sanggup . Awak adalah lelaki 1 dalam 1000 yang pernah saya jumpa dalam hidup saya..

“Saya masih ingat dengan kata kata orang terhadap awak , ada yang tanya saya
“Kau rasa kau boleh hidup ke dengan eboy tu? Dia tu bukannya berduit pun. Kerja dekat dc comic kedai baju je.

“Ada banyak lagi lelaki yang berduit nak dekat kau” Bila saya dengar ni , saya rasa nak hentak hentak ke kepala dia.. bila saya mengadu dekat awak pasal ni , awak hanya tersenyum sahaja..

“Sebab awak tahu tetap akan saya pilih awak , Duit boleh dicari . Awak ? tiada pengganti . Sebab saya nampak awak seorang yang sanggup bekerja keras untuk orang tersayang , awak tak risau penat lelah yang penting orang yang awak sayang gembira .

IKLAN

“Awak hormat orang tua awak , cara awak layan mak awak yang buat saya tersentuh . Kalau dengan mak sendiri dia hormat dan layan seperti permaisuri macam tu and macam tu la dia akan hormat dan layan isteri dan anak anak nya begitu,” tulis Asya. 

View this post on Instagram

Happy Anniversary yang ke-2 tahun sayang @eboyarbaain ♥️? Semoga cinta dan kasih sayang kita kekal sampai syurga . Masih banyak kita kena belajar lagi di alam perkahwinan ini . Gaduh hari hari tu perkara biasa gaduh manja , tapi kalau sampai masa bermanja , orang di keliling pun kita tak peduli kan Terima kasih kerana terima saya seadanya , terima kasih kerana tahan dengan perangai saya yang saya rasa tiada lelaki lain sanggup . Awak adalah lelaki 1 dalam 1000 yang pernah saya jumpa dalam hidup saya Saya masih ingat dengan kata kata orang terhadap awak , ada yang tanya saya “Kau rasa kau boleh hidup ke dengan eboy tu? Dia tu bukannya berduit pun. Kerja dekat dc comic kedai baju je. Ada banyak lagi lelaki yang berduit nak dekat kau” Bila saya dengar ni , saya rasa nak hentak hentak ke kepala dia ? bila saya mengadu dekat awak pasal ni , awak hanya tersenyum sahaja Sebab awak tahu tetap akan saya pilih awak , Duit boleh dicari . Awak ? tiada pengganti . Sebab saya nampak awak seorang yang sanggup bekerja keras untuk orang tersayang , awak tak risau penat lelah yang penting orang yang awak sayang gembira . Awak hormat orang tua awak , cara awak layan mak awak yang buat saya tersentuh . Kalau dengan mak sendiri dia hormat dan layan seperti permaisuri macam tu and macam tu la dia akan hormat dan layan isteri dan anak anak nya begitu Di awal perkahwinan kita , walaupun kita susah dan dugaan macam macam datang , awak tetap layan saya macam permaisuri sampai la sekarang alhamdullilah ada la pitih sikit tetap awak layanan yang sama cuma kureng sikit la sebab haider dah ade *jeles* Perjalanan masih panjang, Usia perkahwinan kita baru 2 tahun dan akan berkekalan sampai ke syurga inshaAllah . Dugaan pasti datang yang penting kita sama sama mengharunginya ♥️?

A post shared by Siti Syasya Rosaelmi (@asyalliee) on

“Di awal perkahwinan kita , walaupun kita susah dan dugaan macam macam datang , awak tetap layan saya macam permaisuri sampai la sekarang alhamdullilah ada la pitih sikit tetap awak layanan yang sama cuma kureng sikit la sebab haider dah ade jeles..

“Perjalanan masih panjang, Usia perkahwinan kita baru 2 tahun dan akan berkekalan sampai ke syurga inshaAllah . Dugaan pasti datang yang penting kita sama sama mengharunginya…

Menjengah di Instagram Eboy pula, dia turut berkongsi cerita mengenai perjalanan hidupnya bersama Asyaa di awal perkahwinan.

View this post on Instagram

25.02.2019 , genap 2 tahun perkahwinan kita sayang @asyalliee ❤️ . Alhamdulillah walaupun banyak rintangan kita , kita masih bersama & percaya satu sama lain . Terimakasih selalu ada disisi saya time susah & senang . Walaupun kita pernah ikat perut tak makan sebab kekurangan duit . Awak tetap sabar dengan saya & awak selalu cakap “saya sentiasa dengan awak walaupun apa yang berlaku” . Dulu saya rasa macam tiap hari saya bermimpi sebab seorang insan yang cantik macam awak & terkenal sanggup susah dengan saya . Pegi mana2 naik moto , kalau hujan duduk bawah jambatan . Pegi event2 naik kelisa dengan saya . Awak langsung tak ada perasaan malu ! Yess perasaan malu ! Dengan duluu saya ni dressup pon macam apaa ? . Nasib laaa abang saya tahu yang saya ni ada gf , terus dia ajak share beli bmw E46 tuu . Start tuu saya lega laa sikit nak bawak awak pegi mana2 , balik kedah ke apaa . Yelaa selesa laaa sikitkan dari sebelum ni Tak lama lepas tuu terus awak ajak bincang pasal kahwin , yeee awak sentiasa yakin yang kita BOLEH . Saya jee yang selalu pikir ‘ boleh ke ni khawin , ada ke duit nak buat kenduri , ada ke duit nak bagi hantaran ‘ . Alhamdulillah niat kami Tuhan dengar & permudahkan . Semuanyaa berjalan lancar . Walaupon ramai yang tipu & menggunakan kami sebelum ni Tuu bagi eboy & asya satu pengajaran buat kami . Alhamdulillah masa asya pregnant kan @haidermikhael , Allah swt datangkan ilham dekat kami untuk buat @loveliee.hq untuk menambahkan pendapatan & besarkan @haidermikhael anak kami . Terimakasih kepada semua yang sentiasa support kami & tak percaya kepada gosip2 kami . Terimakasih jugak sayang @asyalliee sebab yakin kepada saya dan sentiasa ada dibelakang saya . Iloveyouusomuch sayang ❤️

A post shared by Eboy Arbaain (@eboyarbaain) on

“25.02.2019 , genap 2 tahun perkahwinan kita sayang @asyalliee . Alhamdulillah walaupun banyak rintangan kita , kita masih bersama & percaya satu sama lain . Terimakasih selalu ada disisi saya time susah & senang..

“Walaupun kita pernah ikat perut tak makan sebab kekurangan duit . Awak tetap sabar dengan saya & awak selalu cakap ‘saya sentiasa dengan awak walaupun apa yang berlaku’..

“Dulu saya rasa macam tiap hari saya bermimpi sebab seorang insan yang cantik macam awak & terkenal sanggup susah dengan saya . Pegi mana2 naik moto , kalau hujan duduk bawah jambatan . Pegi event2 naik kelisa dengan saya . Awak langsung tak ada perasaan malu ! Yess perasaan malu !

IKLAN

“Dengan duluu saya ni dressup pon macam apaa . Nasib laaa abang saya tahu yang saya ni ada gf , terus dia ajak share beli bmw E46 tuu . Start tuu saya lega laa sikit nak bawak awak pegi mana2 , balik kedah ke apaa .

“Yelaa selesa laaa sikitkan dari sebelum ni . Tak lama lepas tuu terus awak ajak bincang pasal kahwin , yeee awak sentiasa yakin yang kita BOLEH . Saya jee yang selalu pikir ‘ boleh ke ni khawin , ada ke duit nak buat kenduri , ada ke duit nak bagi hantaran ‘ . Alhamdulillah niat kami Tuhan dengar & permudahkan..

“Semuanyaa berjalan lancar . Walaupon ramai yang tipu & menggunakan kami sebelum ni . Tuu bagi eboy & asya satu pengajaran buat kami . Alhamdulillah masa Asya pregnant kan @haidermikhael , Allah swt datangkan ilham dekat kami untuk buat @loveliee.hq untuk menambahkan pendapatan & besarkan @haidermikhael anak kami

“Terimakasih kepada semua yang sentiasa support kami & tak percaya kepada gosip2 kami . Terimakasih jugak sayang @asyalliee sebab yakin kepada saya dan sentiasa ada dibelakang saya . Iloveyouusomuch sayang ,” akhiri Eboy. 

Untuk pengetahuan, Asya mula dikenali ramai apabila video ‘macam cantik, macam comel’ menjadi trending satu ketika dulu.

Kedua-dua pasangan itu dikurniakan seorang cahaya mata comel iaitu Haider Mikhael dan kini Asya sedang sarat mengandung anak kedua.

Foto : IG Asyalliee, Eboy