Penyanyi dan pelakon, Zulin Aziz meluahkan rasa bengang apabila ada yang tabur fintah dengan mendakwa dirinya terlibat dengan aktivititi melibatkan ‘scammer’ gara-gara dikatakan menjalinkan hubungan rapat bersama individu yang didakwa terkait dengan isu berkenaan.

Malah katanya, dia turut rasa rimas dengan pelbagai komen berkaitan perkara terbabit.

“Bodoh mana lah yg fitnah tak habis2 ni. Aku dah rimas dengan comment2 tak habis2 pasal Scammer. Apa kena mengena dgn aku?

“Kalau aku kenal pun jadi apa isunya dengan masalah dia?aku takde buat bisnes mahupun kaitan dengan gejala sosial yg lain. Aku pergi rumah masak2, main dengan anak2 dia.

“Apa kena mengena aku pulak yg korang hebohkan?aku sampai sekarang hidup makan gaji, apa yg busuk hati sgt ni?,” tulisnya.

Zulin pada masa sama turut memberikan perumpaan terhadap satu situasi lain.

“Kalau mereka tangkap gambar dengan makcik jual nasi lemak pun korang viralkan makcik tu ke? Makcik tu scammer ke? Pakai lah otak.

IKLAN

“Kita kawan dengan semua org, kalau kawan kita kena tangkap isap dadah, kita pun kena tangkap isap dadah ke? Lainlah aku sahabat sehidup semati, duduk serumah ke apa.

“Ni nak jadi saksi pun tak layak sebab aku bukan slalu pun. Aku kenal je. Bangkai betul perangai sensorang. Haih,” tulisnya lagi.

Jelasnya lagi, isu tersebut masih dalam lagi dalam sesiatan dan berharap netizen tidak sewenang-wenangnya membuat spekulasi sendiri hingga mencetuskan fitnah.

“Dahla masih dalam siasatan, xtau betul ke tak, dah jatuhkan hukum sendiri. Kalau fitnah mcamana? Klau betul, kita semua doakan semoga Mereka dihukum.

“Kalau tak benar, sapa fitnah tu…sendiri mau ingat. Bukan fitnah mereka je, habis semua korang kaitkan. Dosa fitnah korang ni lg teruk dr dosa mereka agaknya.

“Sebarkan benda yg sahih dan bukti selepas dari siasatan. Bukan tengah jalan siasatan semua dok buat pandai. Masalahnya org takde kena mengena pun korang kaitkan.

“Apa ke bodohnya korang ni xde keje ke? Aku sakit hati betul lah. Aku keje hempas pulas, ade pulak yg fitnah aku pun sama sbbkan aku kenal je.

“Adil ke utk aku? Kau ingat aku kawan dengan siapa semua aku ambik tahu ke kisah hidup dia? aku bukan makcik bawang + aku tau batas bergaul dan jaga diri aku.

“Tolog tag aku yg mana satu fitnah tu. aku kene betulkan keadaan dan ambil tindakan. Korang ni naik lemak! Ingat diri tu tuhan ke? ingat awak tu baik sangat sampai semua org nak dihentam.

“Esok lusa kena fitnah, kene kat ahli keluarga, kene kt batang hidung sendiri, baru tau! Ya Allah kau makbulkan doa2 org terniaya ni.

“Korang carilah aku di akhirat. Aku xkan ampunkan walau sepatah fitnah pun keatas aku. Aku dah angin sangat dah ni.Melampau2. Jaga2 yaa. Aku sedang perhati netizen mulut lahar.

“Kau nak lahar aku xkesah, tp jgn fitnah org! Bodoh betul,” tulisnya lagi.

View this post on Instagram

Bodoh mana lah yg fitnah tak habis2 ni.Aku dah rimas dengan comment2 tak habis2 pasal Scammer. Apa kena mengena dgn aku? . Kalau aku kenal pun jadi apa isunya dengan masalah dia?aku takde buat bisnes mahupun kaitan dengan gejala sosial yg lain.Aku pergi rumah masak2,main dengan anak2 dia. . Apa kena mengena aku pulak yg korang hebohkan?aku sampai sekarang hidup makan gaji,apa yg busuk hati sgt ni?. . Kalau mereka tangkap gambar dengan makcik jual nasi lemak pun korang viralkan makcik tu ke?makcik tu scammer ke? Pakai lah otak. Kita kawan dengan semua org,kalau kawan kita kena tangkap isap dadah,kita pun kena tangkap isap dadah ke? Lainlah aku sahabat sehidup semati,duduk serumah ke apa. Ni nak jadi saksi pun tak layak sebab aku bukan slalu pun.Aku kenal je.Bangkai betul perangai sensorang.Haih. . Dahla masih dalam siasatan,xtau betul ke tak,dah jatuhkan hukum sendiri.Kalau fitnah mcamana? Klau betul,kita semua doakan semoga Mereka dihukum.Kalau tak benar,sapa fitnah tu…sendiri mau ingat.Bukan fitnah mereka je,habis semua korang kaitkan. Dosa fitnah korang ni lg teruk dr dosa mereka agaknya. . Sebarkan benda yg sahih dan bukti selepas dari siasatan.Bukan tengah jalan siasatan semua dok buat pandai. Masalahnya org takde kena mengenapun korang kaitkan. Apa ke bodohnya korang ni xde keje ke?. Aku sakit hati betul lah. Aku keje hempas pulas,ade pulak yg fitnah aku pun sama sbbkan aku kenal je. Adil ke utk aku??.ko ingat aku kawan dengan siapa semua aku ambik tahu ke kisah hidup dia?aku bukan makcik bawang + aku tau batas bergaul dan jaga diri aku. . Tolog tag aku yg mana satu fitnah tu. aku kene betulkan keadaan dan ambil tindakan.Korang ni naik lemak! Ingat diri tu tuhan ke?ingat awak tu baik sangat sampai semua org nak dihentam. Esok lusa kena fitnah,kene kat ahli keluarga,kene kt batang hidung,baru tau! Ya Allah kau makbulkan doa2 org terniaya ni,amin ya rab🤲🏻 . Korang carilah aku di akhirat. Aku xkan ampunkan walau sepatah fitnah pun keatas aku. Aku dah angin sangat dah ni.Melampau2 . Jaga2 yaa. Aku sedang perhati netizen mulut lahar .kau nak lahar kalau aku ada salah aku xkesah,tp jgn fitnah org! Bodoh betul!!!

A post shared by زولين عزيز (@zulinaziz) on

Foto: Instagram Zulin Aziz